Avatar billede WPCS Nybegynder
03. juni 2013 - 14:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kontaktformular - mailto:-funktion

Har denne side med nedenstående formular, kan bare ikke finde ud af hvor mailto: funktionen skal indsættes for at beskeden bliver sendt når der trykkes submit/Send

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">

<head>

<meta name="Description" content="Grundejerforeningen Nørredammen." />
<meta name="Keywords" content="grundejerforening, nørredammen, nørredamsvej, fredensborg" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta name="Distribution" content="Global" />
<meta name="Author" content="Benjamin Wulff" />
<meta name="Robots" content="index,follow" />

<link rel="stylesheet" href="images/PixelGreen.css" type="text/css" />

<title>Grundejerforeningen Nørredammen</title>

</head>

<body>
<!-- wrap starts here -->
<div id="wrap">

    <div id="header"><div id="header-content">

        <h1 id="logo"><a href="index.html" title="">n&oslash;rre<span class="gray">dammen</span></a></h1>
        <h2 id="slogan">GRUNDEJERFORNENING</h2>

        <!-- Menu Tabs -->
        <ul>
            <li><a href="aktuelt.html">Aktuelt</a></li>
            <li><a href="dokumenter.html">Skrivelser</a></li>
            <li><a href="generalforsamlinger.html">Referater</a></li>
            <li><a href="regnskab.html">Regnskab</a>
              <li><a href="om.html" id="current">Om</a></li>
            <li></li>
        </ul>

    </div></div>

    <div class="headerphoto"></div>

    <!-- content-wrap starts here -->
    <div id="content-wrap"><div id="content">

    <div id="sidebar" >

        <div class="sidebox">

                  <h1>N&aelig;ste m&oslash;de:</h1>

                <p>N&aelig;ste X-m&oslash;de vil blive afholdt:<br />
              XXXXXXX kl. XXXX</p>
</div>
        <div class="sidebox">
          <h1 class="clear">N&aelig;ste aktivitet:</h1>
                <h2><em> Skt. Hans<br />
                </em></h2>
                <p>L&oslash;rdag d. XXXXXXX</p>
            </div>
        <div class="sidebox">
              <h1>Links</h1>
              <ul class="sidemenu">
                <li><a href="http://www.fredensborg.dk/" title="Fredensborg Kommune" target="_new" class="top">Fredensborg Kommune</a></li>
                <li><a href="http://bevarfredensborg.dk/" title="Bevar Fredensborg" target="_new">Bevaringsforeningen Fredensborg</a></li>
                <li><a href="http://www.borger.dk" title="Borger.dk" target="_new">Borger.dk</a></li>
                <li><a href="http://www.sundhed.dk" title="Sundhed.dk" target="_new">Sundhed.dk</a></li>
                <li><a href="http://www.noegletal.dk" title="De Kommunale N&oslash;gletal" target="_new">De Kommunale N&oslash;gletal</a></li>
              </ul>
        </div>

        <div id="main">

            <div class="post">

                <a name="TemplateInfo"></a>
                <h1>Bestyrelsen            </h1>
            </div>
<h3>&nbsp;</h3>

                    <table>
                    <tr>
                        <th width="76" class="first"><strong>Funktion</strong></th>
                        <th width="136">Navn / mail</th>
                        <th width="65">Husnr.</th>
                        <th width="189">Telefonnr.</th>
                    </tr>
                    <tr class="row-a">
                        <td class="first">Formand</td>
                        <td><a href="mailto:bjarne.larsen@corena.com">Bjarne Krogh Larsen</a></td>
                        <td>111</td>
                        <td>3178 7224 / 4847 5040</td>
                    </tr>
                    <tr class="row-b">
                        <td class="first">N&aelig;stformand</td>
                        <td><a href="mailto:mabru@hiller&oslash;d.dk">Maria Bruun</a></td>
                        <td>104</td>
                        <td>4847 5450</td>
                    </tr>
                    <tr class="row-a">
                        <td class="first">Sekret&aelig;r</td>
                        <td><a href="mailto:lailablaesbjerg@msn.com">Laila Bl&aelig;sbjerg</a></td>
                        <td>106</td>
                        <td>4975 9093</td>
                    </tr>
                    <tr class="row-b">
                        <td class="first">Kasserer</td>
                        <td><a href="index.html">Peter Buschardt</a></td>
                        <td>150</td>
                        <td>4848 4475</td>
                    </tr>
                    <tr class="row-a">
                        <td class="first">Suppleant</td>
                        <td><a href="mailto:joergen.vad@agfa.com">J&oslash;rgen Vad</a></td>
                        <td>69</td>
                        <td>&nbsp;</td>
                    </tr>
                    <tr class="row-b">
                        <td class="first">Suppleant</td>
                        <td><a href="mailto:fam.hell@mail.tele.dk">Ove Hell</a></td>
                        <td>116</td>
                        <td>4848 3929 / 2046 3929</td>
                    </tr>
                    <tr class="row-a">
                        <td class="first">&nbsp;</td>
                        <td><a href="mailto:koch@privat.dk">Peter Koch</a></td>
                        <td>108</td>
                        <td>4848 8045 / 2889 8838</td>
                    </table>
          <form action="#">
            <p>For sp&oslash;rgsm&aring;l eller input, forslag el. lign til hjemmesiden
              udfyld formularen nedenfor</p>
            <p>&nbsp;</p>
            <p>
              <label>Navn</label>
              <input name="dname" value="" type="text" size="30" />
              <label>Email</label>
              <input name="demail" value="" type="text" size="30" />
              <label>Din kommentar</label>
              <textarea name="textarea" cols="5" rows="5"></textarea>
              <br />
              <input class="button" value="Send" type="submit" />
            </p>
<p>&nbsp;</p>
          </form>
        </div>

    <!-- content-wrap ends here -->
    </div></div>

<!-- footer starts here -->
<div id="footer"><div id="footer-content">

        <div class="col float-left space-sep"></div>
        <div class="col float-left"></div>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. juni 2013 - 15:02 #1
mailto: er en "klient" kommando, som fortælle brugerens browser, at der skal startes en ny mail.

Så hvis du vil sende en besked i det sekund der trykkes "submit", så skal du have fat i noget serverside kode.
Avatar billede WPCS Nybegynder
03. juni 2013 - 15:14 #2
Hmmmm, blev jeg ikke meget klogere af...
Det er vel noget webhotellet hoster eller hvad?
Avatar billede WPCS Nybegynder
03. juni 2013 - 15:14 #3
Skulle have været en kommentar...
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. juni 2013 - 15:38 #4
prøv at se her: http://jsfiddle.net/bCG23/
Sådan virker mailto.
Men ja, du skal have fat en en mailformular.
Avatar billede max33 Nybegynder
07. juni 2013 - 11:43 #5
Som jakobdo skriver så kan du ikke bruge mailto, men skal bruge f.eks. php eller asp til denne funktion.
Avatar billede WPCS Nybegynder
13. juni 2013 - 20:45 #6
Ved ike helt hvem der skal have point her?
Fandt ud af at min egen webudbyder havde et kontaktformular-script man bare skulle indsætte i sin html-fil
Den skulle dog modificeres med noget Pearl mv. for at opfylde mine kriterier ift. felter der skulle udfyldes mv.
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. juni 2013 - 22:17 #7
Du kan selv smide et svar og tage pointene.
Avatar billede WPCS Nybegynder
09. oktober 2013 - 22:57 #8
Lukker. Fandt anden løsning