Avatar billede rudmads Nybegynder
03. juni 2013 - 12:57 Der er 3 kommentarer

Opgradering fra Windows Home Server

Jeg har i tidernes morgen købt en HP MediaSmart Server EX490, som jeg udelukkende har brugt som filserver og har i fremtiden heller ikke brug for andet. Der ligger et Windows Home Server software på og nu har jeg læst, at det udgår fra næste forår.

Jeg har aldrig været helt tilfreds med dette server software og kunne egentlig godt tænke mig at opgradere til en "rigtig" serverløsning.

Kan jeg uden problemer installere en Windows Server 20XX på min home server hardware? Hvad skal der til og er der ting jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak.

Rudy
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. juni 2013 - 13:21 #1
Hej.

  Hardwaren skal jo leve op til kravene fra den server-version, du måtte vælge. Ellers er det jo bare op med læderet og få en licens. Hardwaren er, så vidt jeg husker, en ikke alt for kraftig Intel-ting.

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2013 - 20:57 #2
du kan jo prøve og ta et kik på windows server 2008  eller windpws server 2011
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. juli 2013 - 06:13 #3
...nu spørger han jo selv til "Windows Server 20XX" i spørgsmålet, så mon ikke han allerede er opmærksom på Server 2008R2 og 2012?

Men det var nok på tide, om spørger kom på banen igen.