Avatar billede solsorten Praktikant
01. juni 2013 - 20:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling af fotos - med flere der uploader

Jeg søger en løsning til en skoleklasse, der gerne vil dele billeder fra alle årene - men jeg kan simpelthen ikke finde noget fornuftigt.

Man skal nemlig ikke alene kunne se en anden persons billeder, man skal også selv kunne uploade til de forskellige albums.
Altså: vi har 10 albums, et for hvert skoleår. Alle skal kunne uploade til alle albums, men kun kunne slette egne billeder.

Det er desværre ikke alle, der ønsker DropBox - det virker meget uigennemskueligt, og kræver vist, at man til evig tid passer på folderen på egen PC....

Gode henvisninger søges - og på forhånd tak!
Avatar billede tripwire Nybegynder
01. juni 2013 - 20:45 #1
Hej

Google picasa har noget som måske kan bruges, men kræver alle har en google account.
https://support.google.com/picasa/answer/153791?hl=en-GB

Man kan vel også bruge facebook eller flickr?

Men tror ikke du finder noget, som kræver at folk ikke registrerer sig som brugere.
Avatar billede solsorten Praktikant
01. juni 2013 - 22:01 #2
Tak for svaret - Med picasa skal alle også downloade - og så bliver det for besværligt, og kræver administrative rettigheder på den enkelte PC.
Avatar billede milter Ekspert
02. juni 2013 - 01:46 #3
Tillad mig at foreslå en måske for simpel løsning:

Alle udveksler mailadresser, alle sender alle billeder til alle, som er interesserede. Giv evt. alle billederne et navn, så ingen kan være i tvivl om, hvem og hvor billederne stammer fra.
Avatar billede solsorten Praktikant
02. juni 2013 - 22:36 #4
Ideen er den modsatte: at man slipper for at modtage 100vis af billeder, men kan nøjes med at downloade netop de billeder, der vil bidrage bedst til ens egen samling .... Derfor søges en online løsning. (kan heller ikke lade være med at tænke, at en sådan en jo da må være blevet lavet??)
Avatar billede milter Ekspert
04. juni 2013 - 21:33 #5
Her er en liste over sites med online fotodeling:

http://photo-sharing-services-review.toptenreviews.com/
Avatar billede solsorten Praktikant
04. juni 2013 - 22:03 #6
Tak for svaret - kender godt toptenreviews, men problemet er at disse kun deler en vej. Dvs. jeg kan uploade og så kan du og andre se dem - men vi kan ikke være en flok der uploader alle sammen til de samme kataloger....

Flere forslag derude?
Avatar billede milter Ekspert
04. juni 2013 - 23:20 #7
Prøv at kigge på punktet "Form private groups" i linket i #5. Så vidt jeg kan se, handler det netop om det emne.

Hvordan nøjagtigt rettighederne tildeles mht. upload og sletning, ved jeg ikke, men det kunne være den vej, I skal gå. Se f.eks. Flickr om emnet:

http://www.flickr.com/help/groups/
Avatar billede solsorten Praktikant
29. september 2013 - 07:42 #8
lukker tråden.  Og afventer den helt rigtige løsning :)