Avatar billede larsini Seniormester
28. maj 2013 - 17:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

70 GB ledig den ene dag 1 GB ledig den næste dag

HP Pavilion dv6000, Win7 home, HD 150 GB - for omkring 2 uger siden fik jeg en advarsel om at der kun var 0,5 GB ledig. Kørte CCleaner og gendannelse og så var der 59 GB ledig.

I dag advarede systemet mig om at der var 0 GB ledig. Kørte CCleaner og det ændrede intet. Kørte en gendannelse fra i forgårs og så var der 79 GB ledig - og det er fint men ikke godt nok for noget må der være galt.

Er der en Expert som kan anbefale noget oprydnings- eller renseværktøj???
Avatar billede RenRas Nybegynder
28. maj 2013 - 18:04 #1
Lyder til du måske har en virus på din pc, der kopierer filer og lægger dem ind andet steds så det fylder mere og mere op på din disk.

Men er ikke sikker kan også være din disk er defekt.

HP bruger de ikke Toshiba diske, mener Toshiba har et system værktøj til test af deres diske ligsom mange andre producenter af HDD har inden man sender dem til rep.
Avatar billede 2Mida Praktikant
28. maj 2013 - 18:11 #2
Jeg har tidligere brugt WinDirStat http://windirstat.info/ til analyse af diskindhold - der kan du se de enkelte filtyper, om det er logfiler osv
Avatar billede larsini Seniormester
29. maj 2013 - 08:30 #3
takker for svar - har sat en dybde scanning i gang for at se om der skulle være virus - jeg bruger microsoft security essentials, nok ikke det bedste sikkerhedsprogram. en sådan scan det ta'r lang tid.
HDD er ganske rigtigt en Toshiba MK 1637GSX - vil undersøge om der skulle være værktøj at gøre godt med.
Har hentet og kørt windirstat på min alternative laptop som intet fejler,- man bliver helt svimmel af alle den info man får frem, lidt uoverskueligt...!
Avatar billede larsini Seniormester
13. juni 2013 - 10:35 #4
pc'en nu helt stabil efter jeg gik tilbage til et 14 dage gammelt gendannelsespunkt - så jeg fandt ikke forklaringen på problemet og lukket - tak for svarene
Avatar billede BigBand Nybegynder
25. juni 2013 - 19:34 #5
Har flere gange haft det samme problem, som har været ved at drive mig til vanvid og som har kostet mig uendelig megen tid. Fandt endelig ud af, at forbryderen var Google Earth, som i løbet af no-time akkumulerede over 70 Gb i AppData. Efter afinstallation af Google Earth og sletning af GE-mappen i AppData er problemet væk. Har tilsyneladende noget med GE's 3D-funktion at gøre. Jeg fandt løsningen i Google Earth's forum.
Avatar billede larsini Seniormester
29. juni 2013 - 11:55 #6
tak bigband, det vil jeg undersøge nærmere, mere følger
Avatar billede larsini Seniormester
05. juli 2013 - 11:22 #7
BigBand - du har helt ret. jeg er netop kommet hjem fra de varme lande og ville se "hvor jeg i grunden har været". jeg var inde på Google earth og derefter Google maps - og da dagen startede havde jeg 60 GB ledig og nu har jeg kun 40 GB ledig. det er da noget snot...! har du et link til beskrivelse af problemet, det kan da ikke ha sin rigtighed at det skal være sådan????

kom igen - tak
Avatar billede BigBand Nybegynder
06. juli 2013 - 12:28 #8
Hej Larsini
Jeg afinstallerede Google Earth og downloadede en ny udgave. Siden har der ikke været problemer. Du kan have en gl. betaversion liggende på din HD, og det er den, der giver problemer. Jeg søgte som sagt lidt på Google Earth's forum og fandt løsningen der.
Avatar billede larsini Seniormester
06. juli 2013 - 17:33 #9
afinstallerede og kørte en ccleaner og geninstallerede GE og så var der 59 GB ledig, så det er OK. efter en geninstallering dukkede alle mine gamle gemte steder, naturligvis, op igen i den nye version...!!! der skal åbenbart skrappe midler til for at få renset helt ud.

det er nogle skurke man skal holde et løbende øje med så GE ikke æder hele HD, tak for tip