Avatar billede tdh1309 Juniormester
27. maj 2013 - 10:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at finde trådsløs printer fra kablet PC

Hej

Jeg har købt en HP DeskjetPro 8600.
Det gik super nemt at få den installeret ift. min bærbare (trådløst til trådsløst).
På min stationære der er kablet til min router NetTopia (TDC erhverv) er det straks værre. Det er forsøgt at finde printere via IP adresse samt "Værtsnavn" begge dele uden held.
Det skal bemærkes at under enheder (printere) kan jeg godt finde skidtet, men jeg kan ikke sætte den til at printe derfra. Hvis jeg eks. tilgår printeren via URL - IP adresse, får jeg ganske forventet info om printeren. Så der må jo være et huld igennem, det er bare ikke det rigtige hul :-)
Avatar billede Taucher123 Nybegynder
27. maj 2013 - 12:02 #1
kører printer spooleren
du finder den ved at trykke
windows+r indsæt i skriveruden
services.msc

når services åbner
stil dig på en tilfældig service så den er markeret
tryk p
og find spooler servicen
hvis den er der

højreklik egenskaber
stil dropdownmenuen til start
derefter klik OK
Avatar billede tdh1309 Juniormester
27. maj 2013 - 13:56 #2
Hej

Jeg har hermed gjort som du foreslog, men det har ikke ændret på problemet.

Når jeg kører min installations software kan printeren ikke findes, men via: Kontrolpanel\Hardware og lyd\Enheder og printere
kan jeg godt se printeren. Jeg kan bare ikke sætte den til at printe. Eks. hvis jeg højre klikker på printer ikonet kan den ikke sættes som default!
Avatar billede Taucher123 Nybegynder
27. maj 2013 - 14:15 #3
hvis du har cden
med driveren
tving den til
at læse den
og installér den så.
Avatar billede tdh1309 Juniormester
27. maj 2013 - 14:36 #4
Har tvunget installation - og det drille stadig.
Slog mig lige at en af mine venner vist har haft et tilsvarende problem med en HP printer!
Når jeg finder en løsning, skriver jeg den her :-)
Avatar billede Taucher123 Nybegynder
27. maj 2013 - 14:58 #5
og driveren er 32 eller 64bit
dvs rigtigt valgt?
Avatar billede tdh1309 Juniormester
28. maj 2013 - 16:25 #6
Hej

Der var valgt 32 bit OS, hvilket var korrekt

Løsningen blev at ringe til HP (som faktisk har en super god support).

1) Jeg afinstallerede min antivirus (AVG)
2) Afstilaring af HP printer software
3) Download af HP printersoftware (jeg produkte produktnummer for at være 100% sikker på korrekt software)
4) Installering af softwaren - og printeren virkede i første hug
5) Installering af antivirus software