Avatar billede Garanor Nybegynder
25. maj 2013 - 10:37 Der er 2 kommentarer

Router instillinger

hvordan kan det være jeg kan downloade på fuld hastighed via kabel normalt, men når der startes download op via trådløs så tar det 90% af forbindelsen?
jeg kan hente med 900-1200 kb/s men hvis min kæreste starter download op via trådløs så falder min til 10-100 kb/s

Jeg har en gammel Level one WBR-3408 router og vi har en 12/2 forbindelse.
jeg har kigget instillinger igennem på kryds og tværs, men synes ikke jeg kan finde noget. er der nogen måde at justere det på sårn vi har ca 50% hver når begge downloader?

hilsen Garanor
Avatar billede Infectuz Nybegynder
25. maj 2013 - 11:18 #1
12Mbit download svarer jo til ca. 1200kb/s, altså godt fuld speed.

Grund til så stort et fald i din forbindelse, vil jeg mene er dårlig router, der ser ud til at give wifi prioritet.

En hjemme-router styrer normalt helt automatisk fordeling af båndbredde til download fra flere enheder. Nogle der koster lidt mere, kan man godt ændre i f.eks. at en lokal ip skal have mere prioritet.

Men i bund og grund burde det ikke være nødvendigt at tage sådanne step i et hjemmenetværk. Jeg vil foreslå du køber en anden router. F.eks. en Linksys som jeg synes kører upåklageligt mht fordeling af båndbredde.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. maj 2013 - 11:34 #2
Hej.

  Jeg ville nok i første omgang prøve at låne mig frem til en anden router for at se, om det klarer problemet.
  Jeg gætter på at det, #1 tænker på er QOS - det fungerer bare ikke helt på den måde, da det er en port eller service, man kan garantere båndbredde - ikke en specifik source-IP#.

De bedste hilsner