Avatar billede langoe Mester
25. maj 2013 - 09:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Download billeder fra Picasa Webalbum

Efter en ferietur har jeg udvekslet billeder med nogle rejsefæller.

Jeg har modtaget en mail med invitation til at se deres billeder på Picasa Webalbum.

Mit spørgsmål er. Hvordan kan jeg downloade disse billeder?
Avatar billede komsam Juniormester
25. maj 2013 - 10:04 #1
Du har Picasa installeret på din pc. Du har eller skulle have modtaget en kode sammen med invitationen til at se billederne. Så logger du dig ind. og trykker på knappen øverst til venstre: Download og vupti begynder overførslen. Obs. de downloadede billeder lægger sig i albummet: Downloadede album. Kan du ikke downloade kan det være fordi afsenderen ikke har tilladt download...
Avatar billede langoe Mester
25. maj 2013 - 11:10 #2
Jeg har Picasa installeret på PC.

Jeg mener ikke jeg har nogen kode. Skal jeg have den fra afsenderen af billederne?

Er det eneste mulighed for at gemme billederne? Jeg har ingen problemer med at se dem i mailen.
Avatar billede langoe Mester
25. maj 2013 - 11:12 #3
Tilføjelse
Jeg kan se dem på PC under billeder i en miniatureudgave, ca. 3x4 cm på skærmen.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. maj 2013 - 11:55 #4
Når du klikker på linket du har fået tilsendt, skulle du gerne kunne se billederne. Er det ikke det du mener med: Jeg kan se dem på PC under billeder i en miniatureudgave, ca. 3x4 cm på skærmen.

Oven over billederne, burde der være en knap, som hedder "Handlinger"
Klik på den, derefter på "Download til Picasa"
Avatar billede langoe Mester
25. maj 2013 - 12:18 #5
Jeg prøver at forklarer:
1.
Jeg har fået en mail med en Overskrift:

Du har modtaget en invitation til at se XX fotoalbum....

Der er 3 muligheder at vælge:
- Vis album
- Afspil diasshow
- Bidrag med billeder til dette album

Efterfølgende en mailtekst

2.
Jeg kan se billederne både med "Vis Album" og "Afspil diasshow"

3.
Trykker jeg på "Vis album" ser jeg alle billeder i lille format.

I øverste linie står der:
Start - Mine billeder - Udforsk - XX galleri

Næste linie:
Diasshow - del - (pil op) Tilføj Fotos - Download (pil ned)

Under Download står bla. Download til Picasa, men den er inaktiv.

Der står ikke handlinger nogle steder.
--
Jeg har prøvet alt, hvad jeg kunne finde på.
Går jeg på min PC ind under Dokumenter kan jeg under Billeder se bilederne i miniatureform, men ellers ikke. Ville jo gerne kunne se dem i fuld format.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. maj 2013 - 12:34 #6
Som komsam skriver, afsender har sikkert ikke givet tilladelse til download.

Afsender skal gå ind i sit Picasa Webalbum > Klikke på tandhjulet øverst til venstre > Indstillinger > Fortrolighed og tilladelser > Flueben i "Download mine fotos" under "Tillad alle besøgende"

https://support.google.com/picasa/answer/39513?hl=en
Avatar billede langoe Mester
25. maj 2013 - 12:50 #7
OK, det er så ærgeligt.

Kan jeg gemme selve mailen som en fil på PC? Eller er der kun den mulighed at gemme mailen i selve mailprogrammet?
Avatar billede vejmand Juniormester
25. maj 2013 - 12:58 #8
Hvilket program bruger du til at modtage mail?
Avatar billede langoe Mester
25. maj 2013 - 13:00 #9
Jeg bruger Gmail
Avatar billede vejmand Juniormester
25. maj 2013 - 14:42 #10
Hmmm, tror ikke du kan gemme en mail fra gmail som fil.

Men, med en pdf-printer kan du åbne mailen, og "printe" den, så gemmes den som en pdf-fil.

Jeg bruger CutePDF Writer (Freeware) : http://www.cutepdf.com/
Avatar billede langoe Mester
10. juni 2013 - 10:24 #11
Hej vejmand

Vil du lægge et svar så jeg kan slutte tråden.

Mvh
Avatar billede vejmand Juniormester
10. juni 2013 - 12:45 #12
Kommer her.....  :-)