Avatar billede svarrenabe Nybegynder
25. maj 2013 - 09:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm i lang tid under boot

Min Windows 7 installation plejer at tage 20 sekunder, nu er den pludseligt begyndt at stoppe under load processen, og vise sort skærm i flere minutter...

Bios booter, og Windows splash screen kommer frem, og den viser denne grønne bare der med en animation viser at der er ved at ske noget...

På det tidspunkt hvor den plejer at skifte til mit skrivebord går skærmen i sort...

Så efter flere minutter kommer skrivebordet frem, som om ventetiden slet ikke havde været der?

Herefter performer PCen perfekt, cpuen idler på 0-1 % og alt fungerer

Nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad der ligger i min start op der tager så lang tid?

Hilsen Jonas
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. maj 2013 - 09:34 #1
Her en vejledning som jeg bruger.
http://www.eksperten.dk/guide/1504
Her er et eksempel på hvor lidt du kan nøjes med under opstart.
http://gratisupload.dk/vis_billede/696817/
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
25. maj 2013 - 09:44 #2
Da min PC kører SSD er jeg sikker på at defragmentering ikke hjælper, det er iøvrigt et pludseligt opstået problem

CCleaner, jeg har før haft den i sving på en PC, jeg er vilig til at prøve det, men jeg ville egentligt gerne vide årsagen til den pludseligt langsomme opstart...

Findes der ikke en måde at se hvad der tog tid under opstarten, det kan jo være en bestemt driver der er begyndt at fejle, eller en indikation på en HW fejl...

Hilsen Jonas
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2013 - 14:45 #3
Som jeg forstår det skal defragmentering på en ssd slås fra da det slider på disken at udføre dette og det over tid vil ødelægge disken.
Mener også der er noget med at indeksering af ssd drev skal deaktiveres.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2013 - 14:51 #4
Grunden til den langsomme opstart er som poko1 er inde på, et program der har svært for at starte op.
Man kan ved at deaktivere det meste finde synderen på den måde.
Og når den findes, kan programmet fjernes og geninstalleres.

Langsom opstart kan dog også være snavs det er kommet på pc.
Men da den når den er bootet op falder til et begrænset niveau, så tror jeg mest på et programfejl.

Har du kun haft problemet i kort tid kan man prøve at systemgendanne til da systemet virkede.
Det gøres ved at gå ind under start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse.
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
09. juni 2013 - 11:11 #5
lukker - har ikke fundet en løsning
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 11:28 #6
Nej. Men du kunne da melde tilbage, så vi måske kunne hjælpe ydeligere.