Avatar billede loechte Nybegynder
24. maj 2013 - 13:47 Der er 3 kommentarer

Hastighedsproblemer med C5 når det afvikles via lokalt netværksdrev

Hej,

Vi afvikler vores C5 via et delt drev på vores ene computer, hvor de andre maskiner på netværket kalder op og afvikler programmet.

Det fungerer nogenlunde, af og til giver det lidt bøvl når vi opretter bestillinger i ordremodulet - men i det store hele virker det.

Dog har vi store problemer med vores udskrifter.

Når vi udskriver pakkesedler eller følgesedler fra de andre computere, end den hvorpå drevet findes, står den og arbejder op til to minutter inden udskriften sendes til printeren. Printeren er en delt netværksprinter, også tilsluttet "hovedcomputeren".

Når vi sender udskrifter fra andre programmer kommer de med det samme - men det lille arbejdssymbol i højre nedre hjørne, indikerer at C5 arbejder meget længe med at danne udskrifterne.

Vi har opgraderet "hovedcomputeren" med 8gb Ram og en hurtig processor, så det skulle ikke være dens hardware som spænder ben.

Måske er denne opstilling ikke optimal, og jeg er meget modtagelig for forslag til ændret opsætning (server etc.)

God weekend!
Avatar billede leif Seniormester
25. maj 2013 - 10:11 #1
Bruges der Native eller SQL database ? Hvordan går det hvis applikationen køres direkte fra Serveren ?
Avatar billede GlobaCon Nybegynder
27. maj 2013 - 12:39 #2
Hej,

Det kan i nogle tilfælde være en fordel at have kernene til C5 installeret på de enktelte arbejdstationer.

Det kan man eventuelt gøre via installations CD'en.

Alternativt ville jeg tjekke om der er andre programmer der bruger de mapper som C5 bruger. Eksempelvis et backup program der står og holder øje med mappen.

Med Venlig Hilsen
Bent B. Pedersen
www.globacon.dk
Avatar billede stigmeyer Nybegynder
29. juni 2013 - 23:14 #3
Hvis klienterne har antivirus, så prøv evt at "whiteliste" C5 drevet/stien, så de ikke scanner hver gang de bruger en fil.