Avatar billede dbg Juniormester
19. maj 2013 - 17:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man sådan en ramme her?

altså sådan en hvid gennemsigtig tåge rundt om billedet?

http://1.bp.blogspot.com/-c7IVMxNDJDo/UZixdJVNRHI/AAAAAAAAAf0/FlnGGf4O16o/s1600/Blogger(165).jpg

jeg har prøvet at finde noget på google og youtube men der er ikk noget om det
Avatar billede andreas_halse Nybegynder
19. maj 2013 - 17:19 #1
det skal du bruge et foto pogram til!
Avatar billede milter Ekspert
19. maj 2013 - 17:28 #2
I et billedbehandlingsprogram er det funktionen "Feather", du skal kigge på, som f.eks. her:

http://blog.phixr.com/?tag=feather
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2013 - 20:39 #3
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2013 - 21:16 #4
I Word kan man lave noget der ligner.
http://i.imgur.com/ezI10yZ.png

#1 Man sætter ikke blå prik i Svar når man ikke bliver bedt om det af tråd starter.
Avatar billede dbg Juniormester
20. maj 2013 - 15:48 #5
jeg fandt ud af det selv.. brugte "gradient tool" med "Foreground to Transparent" i paintshop og farvede kanterne med en transperant bagrund og gemte rammen som PNG fil..

nu kan jeg tilføje rammen til en hel mappe med billeder med 1 klik ved at bruge "multi konverter" i XnWiew

jeg skal bruge det til min kæreste som har en blog hvor hun ligger massere af billeder ind hver dag, men hun bruger altid flere timer på at redigere hvert enkelt billede..

hun bruger ikke noget program men redigerer ved hjælp af hjemmesiden befunky.com

disse funktioner bruger hun hver gang til hvert enkelt billede:
"Brightness/Contrast"
"Fill Light"
"Sharpen"

Men kan man ikke få et program som XnWiew eller photoshop eller andre programmer til at gøre arbejdet automatisk?

har set i XnWiew at der f.eks. er en funktion som hedder "auto kontrast" og den ser ud til at klare opgaven med "Brightness/Contrast" mindst lige så godt.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2013 - 10:21 #6
Tak for tilbagemelding befunky.com kendte jeg ikke, den ser interessant ud.
Avatar billede sonalias Seniormester
21. maj 2013 - 14:23 #7
Photoshop har mulighed for at automatisere faste filtre osv som du efterspørger... muligvis kaldet "automate", "macro" eller noget i den stil, kan ikke lige tjekke det pt.
Avatar billede sonalias Seniormester
22. maj 2013 - 12:51 #8
Batch*
Avatar billede dbg Juniormester
29. juli 2013 - 11:36 #9
..