Avatar billede monzter Nybegynder
13. august 2001 - 18:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

3D spil fryser?

Jeg har en CellyII 566@808, 320 mb 133 SD-Ram, 40 GB IBM HD, Riva TNT2 M64. Den kører med win200 og win98, men den fryser i begge styrersystemer. Jeg har prøvet at kører Quake 3, DFLW, Carmageddon II, og ingen af de tre virker. Jeg bruger detonator3 drivere. Spillene virker heller ikke når den er ny formateret. Det skyldes ikke at den er overclocket, idet den også gør det når den kører ved 566MHz. Jeg synes efter hånden jeg har prøvet alt, men er meget åben overfor forslag...
Det irriterer mig utroligt meget, derfor de mange point.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
13. august 2001 - 18:34 #1
Hvor varm bliver den??
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
13. august 2001 - 18:38 #2
Prøv programmet sandra....
der kan du se mange oplysninger om dit system, den kan komme med forslag eller påpege fejl i opsætningen!

jeg er selv meget imponeret over hvad den kan oplyse om

http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/
når du har fået indstalleret den, kører du nogen af de mange test der er.
Derefter får du en lang liste med alle mulige oplysninger, samt forslag/fejl.....tryk F1 og du får yderligere hjælp....helt genialt program
Kan også sende den, smid en mail-adresse
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 18:52 #3
Det kan enten være et varmeproblem eller for lille en strømforsyning, hvor mange watt er den på, 250 eller 300Watt, det sidste er det bedste for din PC!
Avatar billede monzter Nybegynder
13. august 2001 - 19:09 #4
Den ligger på ca. 25 grader. Hmm, jeg prøver lige det der program sandra...
Det er ikke strømforsyningen, idet det har kørt på computeren inden den blev formateret med win2000, + der ikke er nogle kabinet blæsere...
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 19:23 #5
Hmmm.. Sandra er jo et godt program, det må jeg jo tilstå, men jeg tror ikke at den kan finde din fejl. Vi får vel se!

Du kunne jo bagefter prøve dr.hardware - den kan hentes her:

www.dr.hardware.com

hehe eric ;o)

Jeg tar nr. 5, chancen og sætter det som svar, men det bliver vel afvist igen (;o((
Avatar billede makse Nybegynder
13. august 2001 - 19:35 #6
Har du installeret driverne til chipsettet på bundkortet?
Hvad med DirectX?

Hent begge dele på www.tweakup.dk - Download
Avatar billede monzter Nybegynder
13. august 2001 - 19:48 #7
Jeg kører med divX 8.0, men chipsettet kan jeg lige prøve at kigge på.
Avatar billede vuffe Nybegynder
13. august 2001 - 20:21 #8
gå ind på www.tweakup.dk og hent NVMAX. Tving AGP1X !!! Det har hjulpet mange gennem tiderne. NVMAX virker, såvidt jeg husker, kun i Win9x.
Hvis du ikke ved hvilket chipset der sidder på kan du se det med programmet WCPUID, som også kan hentes fra tweakup.dk

Og nej eric-pedersen, Sisoft Sandra kan stadig væk ikke rette et problem som dette.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
13. august 2001 - 20:38 #9
Vuffe.....det har jeg aldig påstået at den kan rette fejl. Det virker som om du ikke kender programmet (måske ikke ordentligt)

Jeg skriver: den kan komme med forslag eller påpege fejl i opsætningen!
og
Derefter får du en lang liste med alle mulige oplysninger, samt forslag/fejl
Så er der noget at rette/arbejde videre på
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 20:45 #10
vuffe> Programmer som Sandra og Dr.hardware er kun analyseværktøjer og de kan godt komplementere hinanden!

Hvis de kunne rette fejl, ville det reducere antallet af fejlhjælp her på Eksperten!
Avatar billede vuffe Nybegynder
13. august 2001 - 21:21 #11
Jo jeg kender skam godt Sisoft Sandra, og ja, det har da også rigtig mange gode forslag. Men  et \"skjult\" problem som dette, kan Sandra ikke gøre noget ved eller se.

retaxes> det duer jo ikke, så blev vi jo arbejdsløse. ;>
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 21:23 #12
vuffe> Hvad skal makse og vi andre så lave, gå på pension ;o)
Avatar billede vuffe Nybegynder
13. august 2001 - 21:28 #13
er du ikke gået på pension da?
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 22:13 #14
Nej, ikke før om 4 år!
Avatar billede monzter Nybegynder
17. august 2001 - 07:59 #15
Jeg tror selv jeg har fundet løsningen, den var for højt clocket... Men jeg kan ikke forstå at når den kan kører CPU-stabilitets programmer i 24 timer, at den så ikke kan kører 3d spil. 3D-spillene kører fint ved hastigheder under 600MHz, men ligesåsnart man sætter den over det, fryser de når man har spilet i et stykke tid. Jeg har kørt CPU-stabilitets programmer ved 808MHz, og der fryser den ikke, og kan blive ved med at kører i 24+ timer... Hvad kan dette skyldes, jeg tror måske selv at problemet ligger i grafikkortet, men ved det ikke...
Avatar billede monzter Nybegynder
14. oktober 2001 - 10:58 #16
Selv svaret...