Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
12. maj 2013 - 17:48 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

ingen programmer vil vise min temp på min cpu ?

hejsa .. jeg har prøvet utallige af de kendte programmer til at læse min cpu temp .. er igang med at prøve at OC lidt .. men ingen af de programmer vil vise min cpu temp .. den står bare på 0 .. alle programmer vil gerne vise alle de andre temp's der er på hdd og gfx feks. men bare ikke cpu .. har jeg slået et eller andet fra i bios som gør at programmerne ikke registrerer min temp ?
MB: gigabyte GA-990FXA-ud3
CPU: phenom II x6 1100T BE
win 7 x64

MVH
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. maj 2013 - 19:57 #1
Prøv at læse lidt på følgende link:
http://forums.tweaktown.com/motherboards/47658-cpu-temp-sensor-issue.html
Kan være, at ser er noget der, som kan hjælpe dig.
/ptj_11
Avatar billede milter Ekspert
12. maj 2013 - 20:00 #2
Og her er måske en anden forklaring, dvs. du kan få problemer med at læse temparaturen, hvis CPU'en er OC'et.

http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=700093
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
12. maj 2013 - 20:12 #3
hey ptj_11 hmm ja den sidste kunne jo godt være .. fik ikke lige skrevet i den første post at de faktisk har virket alle sammen før jeg OC den .. men hvordan fan får jeg så at vide hvad temp jeg har på min cpu når programmerne ikke vil vise det ? .. ville jo helst ikke ud of skulle investere i mere hardware bare for det .. men det sjove er at i det sidste link som du sendte der var der en der sagde at man ikke kunne læse temps når man havde unlocked nogle cores .. men det har jeg jo ikke da min cpu allerede har 6 cores min bios har muligheden for at unlocke men den er slået fra da jeg jo allerede har 6 cores åbne .. men ok det må jo være det der er problemet .. vil bare ikke have noget extra hardware som måske ikke læser den rette temp og at jeg så brænder min cpu af ..

men jeg tror du har nailed it .. så hvis du giver et svar så får du points :-)
og takker for hjælpen

mvh
Avatar billede milter Ekspert
12. maj 2013 - 20:33 #4
Velbekom. Har du mon taget fejl af ptj_11 og milter?  :-)

Her er en vejledning om, hvordan du måske vha. HWMonitor kan lave et godt gæt på CPU-temperaturen under OC:

http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=699706

Hvis jeg tager fejl, så smid mit svar i papirkurven :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. maj 2013 - 20:42 #5
Ja, det må vist være mitter, der skal have point.
Men på mit link foreslås det, at du kigger på temp i bios.
Hvis den viser en korrekt temperatur, så har du ikke noget at bekymre dig om.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. maj 2013 - 20:43 #6
mitter = milter
/ptj_11
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
12. maj 2013 - 22:27 #7
ups ja det var da ham der postede det link sorry
måske du ikke har noget imod at dele points med ham ? .. du har også hjulpet meget nemlig ? .. og kan man i det hele taget dele points imellem jer ?
hvis milten så sender et svar også så bliver alle glade forhåbentligt :-)
milten: takker for hjælpen .. men tror bare jeg kører stock igen .. gider sq ikke alt det bare for at OC til 4Ghz bare irriterende at det skal være sådan .. syntes bare altid jeg er så skide uheldig mht oc og mit hardware .. kan ikke finde ud af det .. og nu fandt jeg endelig ud af en lille smule .. og så kan de dumme programmer sq ikke læse min temp .. sådan noget l..t :-)
kan nok heller ikke mærke nogen forskel alligevel .. men ville bare lige give den lidt mere for jeg ser alle steder at folk sagtens kan få den til at køre 4ghz men jeg kan bare ikke få den til det ville bare lige presse den til en lidt bedre score i feks 3dmark og når jeg nu har vandkøling på skulle det jo ikke være noget problem .. men sån skulle det bare ikke være .. men det er mig i en nøddeskal hehe
i skal begge to have tak for hjælpen :-)

MVH
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
12. maj 2013 - 22:27 #8
og så var det milter ikke milten :-)
Avatar billede milter Ekspert
12. maj 2013 - 22:42 #9
#8.

Velbekom :-)

Du beder bare ptj_11 om at lave et svar, og så kan du gøre med hans og mit "Svar" i #4, hvad du har lyst til.

Du kan "Afvise" eller "Acceptere", afhængig af om mit, hans eller begge kommentarer har hjulpet dig. Ingen af os kan alligevel tage pointene med til nærmeste McDonalds og indløse pointene for en McFeast eller lignende :-)
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
12. maj 2013 - 22:46 #10
haha oki .. venter lige lidt og ser om han kommer med et svar .. ellers så får du dem bare :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. maj 2013 - 10:10 #11
OK, det kommer her.
/ptj_11