Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2013 - 10:22 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan får jeg taget billede af disse bogstaver og fritlagt baggrund og skarp kant?

Hej,
ja jeg ved min titel er lidt "speciel", men mine børn har følgende legetøj:

http://i.dbastatic.dk/images/3/13//90694513_20012013093629_1614_3.jpg

Og der tænkte jeg det kunne være sjovt at lege videre med disse bogstaver.
Så hvordan kan jeg få taget et billede af hvert enkelt bogstav, så lige på som muligt, men hvor jeg kan "fjerne" alt baggrund og kun have bogstavet og rammen.

Altså jeg ønsker et billede pr bogstav, hvor der er ramme, træ og bogstavet, men alt udenom skal væk.

Er det at lægge det på et hvidt stykke papir med en masse lys fra alle sider eller how ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. maj 2013 - 11:08 #2
Du har to muligheder

Du kan lave billedet (eller billederne med Photoshop og en font som ligner

Du kan tage billedet selv med et rimeligt kamera i stativ og sl lave den sidste fritskrabning i PhotoShop eller tilsvarende program
Avatar billede jensenjs Juniormester
09. maj 2013 - 11:10 #3
Linket er lidt langt, så gå på google skriv

building blocks letters

Tryk på billeder/images og søg
Avatar billede jensenjs Juniormester
09. maj 2013 - 11:21 #4
Jeg har lagt et billed på gratisupload.dk

http://gupl.dk/696051/

Er det sådan noget, det er ikke dansk.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. maj 2013 - 12:09 #5
lavpraktisk: tag en klods ad gangen - læg den i en skanner (hvis du har en 3i1 printer med skanner). Der skal (sort) stof over skanner mens den kører, så der ikke kommer falsk lys ind. Lav evt en skabelon i karton med udskæring til en klods, så du placerer klodser ens hver gang.
Så kan du gemme de enkelte bogstaver som fx a.png i en passende opløsning.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2013 - 20:28 #6
Mange tak for jeres ideer, vil lige forsøge at google lidt. Jeg googlede "kun" kids wood font, da det er hvad klodserne hedder. Og claes57: Din ide er jo ikke dum, den skal jeg huske som "backup".
Smid nogle svar, alle dem som vil have del i pointene.
Avatar billede jensenjs Juniormester
09. maj 2013 - 22:01 #7
Springer over
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
10. maj 2013 - 23:52 #9
Jeg glemte en.

http://finnrasmus.dk/klodser7.zip

Venlig hilsen
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. maj 2013 - 11:30 #10
Godt arbejde FinnRasmussen, jeg bukker og takker.