Avatar billede T-M Nybegynder
04. maj 2013 - 22:05 Der er 22 kommentarer

min hjemmeside

jeg ville høre om der var nogen der viste hvordan jeg 100% kunne køre min egen hjemmeside her hjemme fra så jeg ikke skal være påvirket af noget og der skal være en del plads på serveren der skal gerne være mange TB siden skal bruges til at køre et helt nyt spil der udkommer om noget tid og så er der noget med nogen characters og sådan lidt af hvert der fylder pæn meget

håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede martinlind Nybegynder
04. maj 2013 - 22:29 #1
SME-Server - gratis linux der kører perfekt og satop på 5 min.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. maj 2013 - 22:39 #2
Er det til kommercielt brug er der lige et par overvejelser der skla tages hensyn til.

Båndbredde
Er der fortrolige oplysninger lagrede
Er der evt. noget med betaling
Backup
Osv osv

Er det et ansvar du er klar til at tage?

Så 5 minutter kan du glemme alt om. Ja du kan få sat en server op, men der skal også peges DNS, plus evt ovenstående punkter.
Avatar billede kjeldsted Novice
04. maj 2013 - 22:43 #3
Kan du uddybe så jeg ikke skal være påvirket af noget?
Og hvor stabil skal denne server være? Hvis du sætter din egen server op, skal du regne med at det bliver meget dyrt, hvis den have den største oppetid som muligt.
Men på den anden side er det jo også pænt dyrt at leje en server med mange terabytes.
Avatar billede kjeldsted Novice
04. maj 2013 - 22:47 #4
Altså jeg mener, skal du kunne holde dig fri for strømafbrydelser, netværksnedbrud, o.lign. som jo altså kræver en hel del redundancy og mange penge.
Eller vil du holde dig fri for en host som klarer al redundancyen for dig? Eller hvad er det præcis du vil.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. maj 2013 - 22:50 #5
#3
Så lige hans andre tråde, tror opretter er en "drømmer", så det er ikke værd at lægge så meget tid på ham. Han skal først have andre til at programmere hans idé, formodentlig gratis, eller mod en andel af hans "firma". Tager jeg fejl så undskylder jeg selvfølgelig opretter mange gange, men tror det ikke.
Avatar billede kjeldsted Novice
04. maj 2013 - 22:54 #6
#5: WOW!
Jeg går ud fra at spørger er temmelig rig, eller i hvert fald har lånt et par millioner af banken hvis din antagelse (som jeg nu også begynder at tro), er korrekt.
Avatar billede kjeldsted Novice
04. maj 2013 - 23:02 #7
Men hvis spørger virkelig har brug for en stabil server på fx. 2TB, er der hér en løsning: http://www.webhotel-tjek.dk/webhost/it-collection/vps-win-4200.html
Den koster så 20.000 om året inkl. moms. Tvivler på at du kan gøre det billigere selv hvis det skal være stabilt.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2013 - 01:25 #8
Hvis man har den fornoedne ekspertise (5+ aar som fuldtidsansat system administrator for web servere - eller tilsvarende) og er villig til at saette sin egen timeloen til 0, saa behoever det ikke at vaere dyrt at drive sin egen server med en paen forventet oppetid.
Avatar billede kjeldsted Novice
05. maj 2013 - 01:37 #9
Kommer vel i bund og grund an på hvor meget redundancy man kræver.
Skal du have fuld redundancy, altså på både strøm, router, netværk, server, harddiske osv. er det jo ikke hundredekronesedler vi snakker om. Bare en UPS der kan holde serveren kørende i en kortere periode er jo ikke billig.

Hvis vi skal have den kørende helt uden redundancy, har du ret i, arne_v, at det ikke behøver være dyrt med en pæn oppetid.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2013 - 02:56 #10
Redundancy er ikke en binaer stoerrelse, hvor du skal vaelge mellem et professionelt hosting center niveau og "helt uden".

En lille server af stumper som er designet til at koere 24x7, RAID-1 diske, en lille UPS som kan klare en kortere stroemafbrydelse etc. kan bring en meget langt for beskedne penge.
Avatar billede T-M Nybegynder
05. maj 2013 - 11:34 #11
Jeg vil gerne være fri for en host der vil klare alt muligt for en. Og der må heller ikke være nogen strømafbrydelser og netværks nedbrud.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 14:38 #12
"Fri for en host" betyder at den skal placeres på dit eget jern, hjemme på din egen forbindelse.
"Ingen strømafbrydelser" betyder en UPS - det koster mønter; en del af dem, enddan.
"Ingen netværksnedbrud" betyder så en RIGTIG dyr internetforbindelse, da det nu hedder garanti for oppetid og responstid, hvis der er forstyrrelser.

Så er der lige en detalje der ud over, der hedder sikkerhed - for du har vel ikke tænkt dig at smække en webserver på internet uden en firewall foran? Den del får du jo med i kassen, hvis du får det hosted.

Mon ikke det var et bedre at starte sådan et sted, med mindre selvfølgelig at det er noget snavs, der skal publiceres på den hjemmeside? ;-)
Avatar billede T-M Nybegynder
05. maj 2013 - 15:48 #13
Jeg har haft hjemmesiden hostet i flere år nu og nu vil jeg rigtig gerne køre den selv
Det med ingen internet afbrydelse gør ikke det helt vilde i starten det kan altid komme senere
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 16:09 #14
...jamen så mangler du jo bare en server, en UPS og en firewall, så er du kørende.
Avatar billede T-M Nybegynder
05. maj 2013 - 16:46 #15
Hvor kan jeg få fat i det ??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 18:22 #16
Hvad har du af budget til det?

Det, du spørger om, svarer lidt til at du siger: Jeg skal på arbejde - hvordan kommer jeg det? Godt så, du får at vide, at du kan købe dig en bil. Du spørger så videre "hvor køber jeg en bil"? Du kan godt selv se, at dit spørgsmål mangler en detalje eller tre for at give mening, ikke? Ud fra det, du har spurgt om indtil videre, er det totalt umuligt at skønne, om du er seriøs omkring det og har knowhow og penge til at realisere det, eller om du er en lidt naiv skoledreng, der bare skal have weekenden til at gå.

De bedste hilsner
Avatar billede T-M Nybegynder
05. maj 2013 - 20:35 #17
jeg tror jeg har de penge til at lave en hjemmeside medmindre det bliver million beløb(Som jeg tænker det ikke gør) grunden til jeg spørger her er fordi jeg ikke rigtigt har styr på hjemmeside delen og har jo som sagt også haft min hjemmeside hostet på one.com men nu vil jeg gerne selv køre den og så vil jeg bare gerne vide hvad jeg skal købe og så har jeg et familie medlem der kan lave min hjemmeside men har ved ikke hvad jeg skal have for at kunne køre min hjemmeside herhjemme fra han plejer normalt at hoste de hjemmesider han laver for folk eller så har de selv sat det op inden han hjælper dem og så vil jeg jo også gerne have hjælp til hvor jeg skal købe tingene hende
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 20:50 #18
Penge kompenserer stadig ikke for knowhow. Det er yderst uklogt (læs "direkte tåbeligt") at begive sig ud i det, kun med tegnebogen i hånden og så håbe på at ting som sikkerhed bare opstår helt spontant eller som et produkt af en fin, blank dims med lys i, man har købt sig. Med det, du beskriver der, ville jeg nok lade dit familiemedlem hoste din side og så lade det blive ved det lidt endnu.
Jeg kan sagtens give dig en Mogens-MangePenge indkøbsseddel med nogle fine ting på, men det giver dig ikke en ansvarlig løsning.
Avatar billede T-M Nybegynder
05. maj 2013 - 21:04 #19
Jeg kan sagtens give dig en Mogens-MangePenge indkøbsseddel med nogle fine ting på, men det giver dig ikke en ansvarlig løsning.

det må du gerne!
Avatar billede T-M Nybegynder
05. maj 2013 - 21:32 #20
Du må rigtigt gerne lave rn liste det er det jeg vil have ikke alt muligt andet
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 22:22 #21
Godt så: Ring til f.eks. EG og bestil:
IBM x3650G3/8GB/3*250GBSAS
Microsoft Server 2008R2
APC SmartUPS3000RM
Cisco ASA5505

Tilslut servereb til UPS'en.
Installer OS på serveren, så har du en web-platform.
Konfigurer din firewall.

Og hokus-pokus så er du kørende. Det er da ikke så svært, vel?

*OBS! Ironi kan forekomme....
Avatar billede kjeldsted Novice
05. maj 2013 - 23:01 #22
#21, såfremt vi snakker webserver der skal kører PHP er Linux en langt bedre løsning.
Men det kræver naturligvis at T-M kender til Unix systemet.