Avatar billede carl1139 Nybegynder
29. april 2013 - 23:20 Der er 3 kommentarer

SSD Harddisk Macbook mid 2010 (hvid)

Hey
Har en macbook 2010, dens harddisk er godt og grundigt "ødelagt" da jeg blandt andet har været ude at den "klikker" og lukker ned uden varsel. Computeren er i øvrigt utrolig langsom.

Defor skal der en SSD disk i, den jeg har fundet er en fra Crucial, men syntes den er ret dyr.
http://www.crucial.com/store/mpartspecs.aspx?mtbpoid=6E424D42A5CA7304

Nogle billigere alternativer?
Eller er der nogle bedre alternativer der bedre/hurtigere?
Avatar billede KennethLykke Mester
29. april 2013 - 23:49 #1
Hej Carl,

jeg har desværre ikke et bedre alternativ til dig angående en anden ssd disk, men derimod kan jeg anbefale dig at smide ekstra ram i din macbook.

Hvis du ikke har gjort det tidligere går jeg ud fra du har 2*1 gb 1066 mhz ddr3 sdram i den. Du kan opgradere disse med 2*4 gb 1066 mhz og få hvad du uden tvivl vil opleve som en helt ny computer!

I de tekniske specs vil du formentlig se at den kun kan køre op til 4 gb, men det er ikke korrekt, da der sidenhen er kommet en update der gør at com'en kan køre med 2*4gb.

Jeg skiftede selv i min macbook late 2008 alu fra netop 2 til 8 gb, og jeg kan kun sige at det eneste der irriterer mig grænseløst er at jeg ikke gjorde det noget før.

Jeg fandt mine ram på proshop.dk og gav ca 350 kr for dem. Det er money well spend!

Vh
Kenneth
Avatar billede carl1139 Nybegynder
30. april 2013 - 08:20 #2
Mange tak
Avatar billede MacTek Nybegynder
15. maj 2013 - 13:04 #3
Hvis du kan undvære din DVD drev som de fleste af os bruger meget sjældent er der så en billigere løsning.
Der findes disse Optibay adapter http://www.mcetech.com/optibay/ hvor du kan have en større og almindelig harddisk i med 5400rpm eller 7200rpm som "lager" i stedet for din DVD drev (der findes billigere løsninger end optibay, google is your friend)
Derefter kan du nøjes med at købe en mindre stor SSD disk med høj specifikationer feks. http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=MZ-7TD250BW&pn=Samsung&vare=810337
og i denne SSD skal systemet ligge så du får både godt med hastighed og godt med lager plads til billiger pris.

Vh.
MacTek.