Avatar billede kimtheman Novice
24. april 2013 - 13:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows 8, Defender vil ikke starte

Nogen med en hurtig løsning da jeg kun har computeren til sidst på eftermiddagen.

Det er en ny HP, hvor der som der plejer var forudinstalleret en masse gøgl.

Dette fik jef fjernet inkl. norton.

På et tidspunkt vil jeg lige tjekke op på om det hele virker fint og søger så efter defender. Og ikonet kommer frem og når jeg trykker får jeg denne meddelse:
http://www.gratisimage.dk/image-E28F_5177C2A9.jpg

Hvis jeg går ind tjenester ser det sådan ud. Og hvis jeg trykker start får jeg denne meddelse:
http://www.gratisimage.dk/image-B0D8_5177C2A9.jpg

Jeg kan ikke sætte tjenesten til automatisk.

Jeg har kørt en sfc /scannow dog uden held. Og har søgt en del på nettet omkring dette uden at finde en løsning der virker.

Jeg har også kørt Nortons remove tool uden held.

Nogen med en løsning?

(Det virker jo som om der stadig ligger en snert af et eller andet der spærre)
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2013 - 14:19 #1
Har du kørt Norton Remove tool?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2013 - 14:19 #2
Ups så ikke du havde det
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2013 - 15:32 #3
Har du set under C:\Programmer om der ligger noget Norton der?
Ellers se under regedit - software.
Hvis der ikke kører nogen antivirus, vil det nok være godt at installere Avast free. Den er for øvrigt også langt bedre end Defender. http://www.avast.com/index
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2013 - 15:50 #4
I xp er der to steder man kan kigge efter tjenester.
Det ene er computer administration, og det andet er ved at gå inde i msconfig og vælge tjenester der.
Ved dog ikke om Win 8 også har de to steder.

Er i øvrigt også enig i det som off-line39 skriver nederst i #3
Avast er et bedre valg end Denfender med antivirus.
Avatar billede kimtheman Novice
24. april 2013 - 16:26 #5
Nu har jeg vist ikke nævnt nogen steder, at defender skal afløses/ bruges som computerens eneste virus program. Men det skal køre sideløbende med andet, som også er installeret. Og her er der netop installeret avast. Men der skulle vist ikke være nogle problemer i, at disse 2 kører samtidig.

Kan ikke rigtig finde noget under software der gav effekt.

Til de andre windows versioner findes:
http://support.microsoft.com/fixit/da

Findes der slet ikke noget lign til windows 8?
Avatar billede kimtheman Novice
24. april 2013 - 16:46 #6
Kom lige i tanke om, jeg selv havde en partition med Windows 8 installeret. Og hvorpå jeg også havde installeret avast. Så startede lige denne op, og tjekkede defender derpå. Og det viser sig, at avast åbenbart slår defender fra. Og det mener jeg bare ikke, den før har gjort i andre Windows versioner. Eller om dette bare er en ny funktion, i deres opdatering ved jeg ikke.

Men problem er så løst.

Men dem der vil, have point for deres hjælp. Lig et svar, og jeg udløser point om ca. 2 døgn. Så alle får mulighed for, at ligge et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2013 - 16:47 #7
Jo det er der, da MSE er en del af Defender nu. Og 2 antivirusprogrammer på en pc er noget rod, og vil ikke komme til at virke.
Tror også det er grunden til det ikke kan aktiveres.
I Win 7 var Defender "kun" antispywsre program, og skulle derfor supplereres med anden beskyttelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2013 - 16:52 #8
Nå #6 var ikke der da jeg postede.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2013 - 16:53 #9
Svar.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2013 - 20:40 #10
Avatar billede kimtheman Novice
24. april 2013 - 23:00 #11
Ja så er det jo ren logik, at defender pludselig er deaktiveret. Da det ellers vil konflikte.

Det er en viden der er gået mine øjne forbi, så det var jo dejligt at blive den viden rigere.

Og ja som gratis program er avast at foretrække, og som lige har fået en placering 6 i tænk.dk test af virus programmer 1/3-2013.

Men hvor jeg selv bruger ESET, som i selv samme test har fået mærket "bedst i test". Og som jeg er så heldig lige er blevet forhandler af.

Men mange tak for hjælp og denne nye viden.
Avatar billede msbusk Nybegynder
29. april 2013 - 23:06 #12
Hej

Ja, det er korrekt at Windows 7 og windows 8 disabler MSE/defender når der installeres et alternativt AntiVirus produkt.

Som AntiVirus produkt kan jeg varmt anbefale et managed AntiVirus produkter  her kan (Viper, McAfee EPO Løsning) nævnes som gode produkter.

UpdatePC levere professionelle AntiVirus løsninger til private vores store pakke indeholder et managed AntiVirus produkt og Patch management som opdatere din computer med de seneste opdateringer fra Microsoft og andre software produkter.

Med Venlig Hilsen
Martin Busk
updatepc.dk