Avatar billede mhnj Nybegynder
22. april 2013 - 09:32 Der er 2 kommentarer

Sæt diktafon til iPhone

Hej

Håber I kan hjælpe. Samt at jeg har placeret mit indlæg i den rigtige kategori :)!

Jeg har behov for at optage udvalgte samtaler på min iPhone, da jeg bruger det i forbindelse med min uddannelse på journalisthøjskolen.

Jeg har en idé.. men da min viden indefor elektronik er begrænset, så har jeg brug for jeres hjælp.

Min idé går ud på at, jeg kan købe en adapter til min iphone, der giver to lydudgange, for jeg sætter til den ene udgang sætter et headset til, og til den anden udgang sætter jeg en diktafon..

Hvad mener I? Tror I det kan lade sig gøre ?
Avatar billede sonalias Seniormester
22. april 2013 - 15:08 #1
Så det du vil er at lave et headset med delt mikrofon og høretelefon? Ja det kan godt lade sig gøre for det "findes" allerede i form af headset til eksempelvis bilkørsel? :)
Avatar billede thov Forsker
24. april 2013 - 01:15 #2
Egentlig er det den forkerte telefon du har, for Apple har valgt at lade USA lovgivning gælde globalt.
Derovre kræves der nemlig en dommerkendelse, hvis man vil optage telefonsamtaler.

Med HTC, Samsung og andre Android telefoner, trykker man bare på skærmen, så optages samtalen.