Avatar billede Geekos Nybegynder
21. april 2013 - 23:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dårligt fælles net på kollegie. Hjælp.

Hej!
Info:
Jeg bor som sagt på et kollegie hvor trådløst internettet er med i huslejen, som er skønt selvfølgelig! Men hastigheden variere ALT for meget til, at jeg f.eks. kan game online uden at have en kæmpe ping, eller miste forbindelsen igen og igen.

Spørgsmål:
- Ville det hjælpe at købe en router? Til at forbedre den distance der er fra min værelse og ud til denne "fælles router" som er i vores fælles gang på kollegiet.

- Tak for forhånd!
Avatar billede madizone Nybegynder
21. april 2013 - 23:45 #1
Nej, det har ingen effekt. Køen på diskoteket bliver heller ikke kortere fordi du får dig en længere indkørsel.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. april 2013 - 00:05 #2
Det vil jeg mene.. Jeg ved ikke om i har 100 mbit, men hvis der er meget aktivitet på det trådløse (denne router) så vil den jo levere lavere hastigheder til jer især hvis folk er meget aktive med fx fildeling...
Avatar billede Blueeyez Mester
22. april 2013 - 00:15 #3
Blot lige for at sikre vi forstår hinanden, køb en ordentlig router, tilslut den til fælles routeren med lan kabel og opret forbindelse til den trådløst (husk at konfigurere den inden og hvis muligt så gør så folk ikke kan få adgang til dens konfigurations side over wifi) og skjul dens ssid, vælg en ubenyttet kanal så de ikke konflikter...
Avatar billede Blueeyez Mester
22. april 2013 - 00:16 #4
#1 køen bliver da kortere når der er 2 indgange og ikke kun 1....
Avatar billede lclemens Nybegynder
22. april 2013 - 00:37 #5
Har du prøvet at være koblet på med kabel - hvor alle problemer forsvandt?
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. april 2013 - 09:10 #6
Snak med netværksadministratoren. Måske kan de opsætte noget QOS.
Avatar billede Geekos Nybegynder
22. april 2013 - 09:43 #7
Har ikke adgang til fælles routeren, har ikke snakket administratoren, da jeg regner med at han ikke vil have at nogle har større fordele end andre :-). Men jo det kunne jeg selvfølgelig.

Selvom at hastigheden måske ikke bliver større ved køb af en router, så ville hastigheden vel bliver mere sikker ikke? Routeren er jo et stykke væk, så tænker at hvis jeg køber en router, så fjerner jeg selve den distance der er fra min computer til netværket. Hvad mener i? Igen, jeg har ingen adgang til '' fælles routeren'', hvis det hedder det :-P
Avatar billede Blueeyez Mester
22. april 2013 - 12:32 #8
Du skal kunne koble routeren til en lan port der har internet adgang før det vil virke og det vil jo være tilgængeligt der hvor routeren er, hvis der kun er tale om 1 router som i er mange om kunne det tænkes at den er belastet af flere bruger samt deres antivitet på nettet.
Avatar billede Geekos Nybegynder
22. april 2013 - 18:06 #9
Okay :S øv. Men tak for alle svarene!