Avatar billede vino0040 Nybegynder
19. april 2013 - 11:56 Der er 9 kommentarer

Pioneer DEH-9800BT

hej.

jeg har en pioneer deh-9800bt bil radio

kort fortalt, når jeg afspiller en cd, spilles der kun 3 højtaler. førens højtaler virker ikke. men da jeg så skifter funktion, dvs fra cd til tuner, usb eller aux. så spilles alle højtaler. det kan høres ved en lyd når jeg skifter til en anden funktion.

så vidt jeg ved, er det ikke noget med installationen at gøre og kablerne fordi højtalerne virkede på den tidligere radio som jeg havde.

det ville være rart hvis i kunne hjælpe mig..:) tak.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 12:02 #1
Jeg er foreløbig blank på en løsning der ikke indebærer hardwarefejl (i din radio).

Kan du uddybe dette...
det kan høres ved en lyd når jeg skifter til en anden funktion.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. april 2013 - 12:30 #2
Hej.

  Din radio er defekt. Når du har output på alle kanaler fra andre kilder end CD, er der jo hverken noget galt med højttalere, kabler eller effektforstærkeren i radioen. Resten forgår jo imellem komponenterne i radioen - derfor en defekt.

De bedste hilsner
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 14:19 #3
#2 Lige præcis den samme konklusion jeg nåede.  :-)

Jeg ville blot sikre mig, at jeg ikke havde misforstået noget.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 14:20 #4
Jeg går ud fra der er tale om tilfældige og helt almindelige cder fra butikker.
Avatar billede vino0040 Nybegynder
19. april 2013 - 17:15 #5
der kan høres en tone agtig, når jeg skifter til tuner, usb eller aux men jeg har ikke lige fået prøvet om alle højtaler virker når jeg afspiller fra usb eller aux
Avatar billede vino0040 Nybegynder
19. april 2013 - 17:21 #6
CrKrogh og niels, højtalerne og kabler fejler ikke noget. da jeg kan høre den tone når jeg skifter til tuner, usb eller aux. radioen virker perfekt udover det. det er originale cd´er jeg bruger. der må hver et eller andet som gøre at det præcis er førens højtaler, fordi jeg afprøvede også radioen i en anden bil, det var det samme problem det gav. :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 17:36 #7
Det bekræfter os jo i det er en hardwarefejl i selve radioen/enheden.

Eneste anden mulighed jeg kan komme på er du har skruet ned for den højttaler, men det holder ikke når du perfekt kan afspille radio.

Nu du bruger svar-funktionen forkert, så får du lige lidt hjælp til den...

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.  :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede vino0040 Nybegynder
21. april 2013 - 15:34 #8
kender du nogen butikker som  reparere bil radio´er, i Sønderjylland..:)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 19:21 #9
Nææ, men tag lige og nærlæs post #7 igen.  :-)