Avatar billede lurup Ekspert
18. april 2013 - 23:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flere ram til gl. pc

Det er nok en dårlig løsning.
Har en ved der gerne vil have flere ram i han 10 år gl pc..
Hvad kan jeg sætte i sådan en her
2400 P4 2.4GHz/533fsb
Avatar billede sebik123 Nybegynder
19. april 2013 - 00:19 #1
Bu bliver nød til at kigge hvad bundkortet hedder
Så kan du se  hvor meget den kan klare.

Typisk er det maks 2,5gb - 3,5gb
Avatar billede vagn99 Nybegynder
19. april 2013 - 00:36 #2
Det kommer sandelig an på hvad der sidder i forvejen.
Hvis du fjerner 1 rammodul og fortæller, hvad der står på det er det meget lettere. jeg formoder, at der kun er en slids i connektoren. Enten er det ddr ram eller også ddr2 ram. jeg gætter på det sidste. Slidsen sidder lidt forskudt på de 2 for at man ikke skal komme til at forveksle dem. ddr2 bruger 1.8V
Jeg gætter på at 533fsb betyder at den bruger ddr2 ram
Et Kingston modul kan således hedde KVR533D2N4/1g for et 1gb modul,
Avatar billede vagn99 Nybegynder
19. april 2013 - 00:40 #3
Afhængigt af dit operationsystem kan du udnytte fra 2- formentlig 4 Gb. Over 2 gb skal du have win7 64 bit installeret, og her nok kun udnyttelse af omkring ca 3gb på så gammel en pc.
Jeg har en del ddr2 ram på lager i størrelse 245,512,1gb
Avatar billede chalde Seniormester
19. april 2013 - 07:39 #4
#3 Der vil med al sandsynlighed være tale om DDR (I) ram.
P4eren med 533 FSB er quad-pumped, så den reelle FSB er 133(½)mhz, hvilket vil være pc2100/DDR-266 som standard for at køre synkront med FSB (andre hastigheder kan benyttes, men en asynkron hastighed mellem FSB og RAM på den serie gav kedelige hastigheder).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 08:05 #5
Kør dette og vis/fortæl os resultatet, så har vi bedre chance for at vejlede korrekt.
http://www.piriform.com/speccy
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2013 - 13:25 #6
Det nemmeste er vel at hente Crusial Scan og køre den på den gamle pc. Programmet her vil så fortælle hvad der sidder i nu, og hvor meget bundkortet understøtter:
http://www.crucial.com/systemscanner/
og giver forslag til opgradering hvis det kan.
Hvis Windows spørger hvilket program det skal køres med, er det browseren man vælger.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 16:33 #7
Enig #6
Lige "besværligt" for opretter, men jeg/vi skulle bruge et opslag ekstra med min løsning.

Dit forslag er bedst.  :-)
Avatar billede lurup Ekspert
21. april 2013 - 17:47 #8
Vil gerne give VAGN point..
Har pillet de gamle ram ud og funder nogle ny ved en pc ophugger.

ellers 1000 tak for hjælpen
Avatar billede lurup Ekspert
23. april 2013 - 23:24 #9
Lukket