Avatar billede sebik123 Nybegynder
18. april 2013 - 20:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DVD-Creator formindsker kvaliteten?

Hej Eksperten

Jeg har 7gb film. når jeg prøver på at brænde det ned på en DVD4,7 ved hjælp af nogle programmer så kan den lige pludselig være på en DVD4,7GB det forstår jeg ikke helt, men spørgsmålet er om det formindsker kvaliteten eller om jeg brugere det forkerte program.?

Jeg har
Xilisoft DVD Creator (Der kan man skrue bitrate op)
Wondershare DVD Creator (standard rate)
Andre DVD Creator program, alle sammen giver det samme resultat. (rate)

Nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert?
Er det rigtigt eller forkert at formindsker kvaliteten?
Det skal siges at jeg bruger MAC OX X 10.8.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. april 2013 - 21:08 #1
Snakker vi piratfilm?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. april 2013 - 21:40 #2
Jeg kender ikke de nævnte brænderprogrammer, men prøv at købe dual layer skiver, de kan rumme 8,5 GB.

Venlig hilsen
Avatar billede sebik123 Nybegynder
19. april 2013 - 00:21 #3
Nej?

Final Cut Pro, hjemmelavet film.

Synes ikke de dual layer skiver er en dyt værd :)
Har prøvet det. det er ikke alle dvd der kan læse dual layer samt har jeg haft mange problemer med at brænde på dual layer fordi mediacode er lidt anderledes.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2013 - 02:56 #4
DVD er mpeg2 - hvis du brænder HD film ødelægger du dem (de er mpeg4)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 07:35 #5
De ødelægges IKKE, alt efter opløsning kan den falde.

Vi forsætter Tour de France mode.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2013 - 14:26 #6
HD->mp2, det kalder jeg for ødelæggelse.
er du snart færdig ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 15:12 #7
Du må kalde det hvad du lyster, men optagelsen kan forsat ses og er derfor ikke ødelagt.

Final Cut Pro, hjemmelavet film.
Hvorfra ved du det er HD blot fordi de fylder som de gør, det må vist ligge under gæt.

@Opretter
Du må enten dele data over flere skiver (når du ikke vil benytte dual layer), eller skære på størrelsen af filen.

Beholder du samme længde på filmen, så vil kvaliteten mindskes hvis samme eller et dårligere codec/format benyttes.

Alt efter hvad du starter med og hvor det skal afspilles med, så kan du prøve at reencode med H.264 (et codec), det er der hvor du opnår bedst kvalitet på mindst plads.

Skal de afspilles på en alm dvdafspiller som ikke understøtter det vilde, så er ConvertX muligvis din vej frem.
(min anbefaling, del din video op i flere mindre dele og smid dem i ConvertX indtil du ikke mere vil sænke kvaliteten, lav evt en hel serie du kan forsætte - Tænk over hvad du navngiver menuer mv.)
Det er uhyre simpelt at bruge.
http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 15:33 #8
#4
#6
(Ud over det, løser dit "Svar" intet for opretter)

Det er ligesom den pointe jeg prøver at vise dig.
Avatar billede sebik123 Nybegynder
07. juni 2013 - 00:04 #9
Tak