Avatar billede vkit Nybegynder
16. april 2013 - 11:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Router/Switch dikteret IP Filter for kablede klienter

Hej,

Jeg har brug for at med en switch/router begrænse adgangen til det meste af det interne netværk for en samling computere på mit netværk.

PC'erne står på et delt subnet og IP range - med det er kun for nogle computere at begrænsningen skal gælde.

I princip ønsker jeg at opnå at skabe en "public zone" som det kendes fra flere WLAN opsætninger - bare på et kablet netværk.

På denne måde kan jeg sikre at alle computere i denne switch/router kun kan tilgå eksterne IP adresser - undtaget et par få interne IP adresser.

Nogen idé til hvad udstyr jeg kan bruge for at opnå dette?
Avatar billede techboy992 Praktikant
16. april 2013 - 12:42 #1
maaske en windows server og alle pc'er medlem af et domaine directory trusts

Er ikke sikker men tror det er den vej du skal gaa
Avatar billede vkit Nybegynder
16. april 2013 - 13:00 #2
Tak for dit forslag.
Havde mere tænkt på om der ikke var en router eller switch derude med indbygget IP Filter.
Avatar billede vkit Nybegynder
13. oktober 2013 - 09:27 #3
LUkket pga ingen relevante svar.