Avatar billede clha Nybegynder
14. april 2013 - 09:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se YouSee grundpakken på TV-skærm

Har en 32"  DGM LTV3264W  fladskærm  med  dvb-t

forbundet med en

MPEG4  Triax C HD415 CX

Abonnerer på YouSee grundpakken, hvor jeg indtil 9.april har kunnet se alle de udbudte kanaler.

Nu kan jeg kun se ganske få af kanalerne, og YouSee har også advaret om omlægningen.
Jeg har så på MPEG4'eren lavet en ny udvidet kanalsøgning, og det hjalp noget, men jeg kan stadig ikke se  DR1  og  TV2.
På YouSee's website står, at kravet for modtagelse er, at der i systemet skal være  dvb-c.  Men jeg kan i manualerne for apparaterne kun finde  dvb-t.

Hvem har et bud på en løsning?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2013 - 10:23 #1
Ser du på side 38 her https://parknet.dk/wp-content/uploads/file/TRIAX_C-HD415CX.pdf ser det ud til din tuner kun er en mpeg 2 tuner. Og da Yousee nu er begyndt at lukke for disse kanaler kan dette måske være årsagen til du ikke kan se dem.
Kan tænkes du skal have en mpeg4 t2 boks i stedet.
Men da jeg ikke selv er bruger af yousee, vil jeg anbefale du kontakter dem for at få det på plads:
Taget fra dette link:
http://www.elgiganten.dk/cms/s-u86sGQVp7.AAAAEudktAeehQ/vigtig-information-om-det-digitale-signal-kabel-tv-og-dvb-t2#YouSee%20lukker%20for%20MPEG2%20signalet%20i%202.%20kvartal%202013

  YouSee forventer at påbegynde lukning af MPEG2 signalet i 2. kvartal 2013

YouSee har nu meldt ud af der i løbet af andet kvartal 2013 forventer at påbegynde nedlukning af det digitale MPEG2 signal på de kanaler som allerede ligger som en HD kanal på MPEG4. Dette betyder at modtager du TV via en MPEG2 tuner, vil du miste visse kanaler. YouSee forventer at der samlet bliver mindre end 50.000 kunder der berøres af nedlukningen. (kilde: Recordere.dk)

Hvis du idag kan modtage HD kanaler via YouSee, som eksempelvis TV2 HD eller DR HD, bliver du ikke berørt af denne nedlukning. Men kan du ikke modtage HD kanaler som TV2 HD og DR HD, vil du efter denne omlægning få brug for enten en digital boks eller TV med MPEG4 tuner.
Avatar billede clha Nybegynder
14. april 2013 - 10:44 #2
https://parknet.dk/wp-content/uploads/file/TRIAX_C-HD415CX.pdf

Kære 220661,
Ovenstående er linket til min formodede Triax MPEG4 omformer.
Kan du se af specifikationerne, om det er en MPEG2 eller en MPEG4?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2013 - 12:33 #3
Jeg læser dette som værende mpeg2

Transportstream
MPEG-2 / IEC 13818
Profilniveau MPEG-2 MP@HL, M
PEG-4/H.264 MP og HP niveau 4.1
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 15:19 #4
du skal have dvb-C - ellers no dice.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. april 2013 - 15:31 #5
#3 Læser du dette som værende hvad ?
MPEG-4/H.264 MP

Længe leve H.264 det bedste codec til dato.
Avatar billede lclemens Nybegynder
18. april 2013 - 15:42 #6
Transportstream er måden data bliver sendt på (mpeg2). Den kan også bære mpeg4-kodet video.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. april 2013 - 15:49 #7
PS. #4
Du kunne ha sparet dig endnu et svar hvis du havde sat dig ind i modtageren.  ;-)

DVB-C MPEG4 set top boks
http://www.bjkabelnet.dk/index.aspx?ElementID=69&ProgramSetting=Selector
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. april 2013 - 15:50 #8
#6
Denne boks er utvivlsomt både DVB-C og MPEG4.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2013 - 15:55 #9
Kan godt se nu jeg har læst det forkert.
Der står jo mpeg 4 .
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 07:42 #10
Jeps, her er et svar da også dette spørgsmål er i Tour de France mode (post #4)
Avatar billede lclemens Nybegynder
19. april 2013 - 10:24 #11
6'eren var en forklaring på specifikationerne i 3. At transportlaget står til at være mpeg2 kan sikkert godt forvirre :)
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2013 - 14:25 #12
NielsErikK, du er måske bare en af dem der ikke forstår at efter 30 år med computere, så har man ret mange svar.

jeg svarer blot en løsning jeg ved, ellers spørger jeg ind til det.
men det har du vel ikke set..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 15:17 #13
Jeg har nærmest kun set dig smide løsninger i flæng.

Som her hvor du smider svar uden du gider sætte dig ind i der allerede er tale om DVB-C.
Hvilket gør dit "Svar" aldeles urelevant!!
Avatar billede clha Nybegynder
14. maj 2013 - 08:16 #14
Tak for gode kommentarer og hjælp.
Jeg har foreløbig koblet MPEG2'eren fra og ser på signalerne direkte på skærmen. Der kan jeg se TV2, DR1, DR2, dansk 4, 5, DRK, Ramasjang og 3. Mangler SV1, SV2, ZDF.
Jeg har ikke tid til at gøre noget ved det nu, men giv nogle svar, så "Eksperten" bliver glad.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2013 - 10:29 #15
Du kan også bruge dette svar fra mig sammen med de andre, hvis hjælpen har været brugbar. Du vurderer selv :-)