Avatar billede splitbus Nybegynder
13. april 2013 - 18:05 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Udvide Router'ens Porte med en Switch

Iøjeblikket bruger jeg alle fire porte i min router, men har brug for flere porte.
.
Forbruget af nuværende porte er : TV, Mac Mini, YouSee HD Boks & NAS.
.
Routeren er en TDC HomeBox der ikke er videre "gode" til stabilt trådløs :( så derfor vil jeg gerne forbinde alt det faste med kabel.
.
Det er vigtigt at min NAS kan nås fra TV, Mac Mini af de gamle og af ATV2, MacBook Pro som er de nye der skal på kabel.
.
Da Mac Mini, TV & YouSee HD Boks alle 3 er placeret samme sted kunne det være en fordel at placere Switch der.
.
Er der nogen der kan hjælpe med lidt opsætning ?
.
På Forhånd TUSIND TAK
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. april 2013 - 20:29 #1
Det kan vel klares med sådan een her

  http://www.proshop.dk/Netvaerk-switch/Netgear-ProSafe-GS108-240216.html

De fås billigere, men du bør nok have netop mindst 8 porte og op til gigabit.

Der er ingen opsætning. Du putter bare netværksstik ind i den.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. april 2013 - 20:39 #2
Og den her er endda lidt billigere http://www.proshop.dk/Netvaerk-switch/D-Link-DGS-1008D-8-Ports-GLAN-Switch-240515.html  - og lidt grimmere ;)
Avatar billede CasperP Nybegynder
13. april 2013 - 21:13 #3
Jeg har sådan en her http://www.proshop.dk/Netvaerk-switch/D-Link-DGS-108-switch-8-porte-2330940.html

Jeg synes den er god :)

Den er med 8
Man kan også få en til 4
Avatar billede splitbus Nybegynder
14. april 2013 - 19:39 #4
TUSIND TAK for svarene, det var også den retning jeg var.
Tror jeg snupper den Hvide D-Link'en i 5 ports udgaven
.
TAK'er
Avatar billede splitbus Nybegynder
14. april 2013 - 19:39 #5
Ligger I et svar ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2013 - 21:21 #6
Ingen point til mig, tak.

Din router har 4 porte, og du køber en switch med 5. Du skal bruge et kabel mellem de to, så routeren har så 3 og din switch 4 til rådighed, dvs. 7

Men en switch på 8 porte bliver det samme regnestykke: 3+7 = 10 porte.

Prisforskellen plejer ikke at være stor, og så er man lidt "fremtidssikret" ;)
Avatar billede splitbus Nybegynder
14. april 2013 - 23:53 #7
Helt klart, men skal bruge switch ved TV / Yousee Boks / Mac Mini, så er 4 frie porte nok.
Avatar billede CasperP Nybegynder
15. april 2013 - 14:03 #8
Kan godt ligge et svar men det var jo erik som viste dig en model af den du køber så det er ham som skal have ponit hvis det er rigtigt :)