Avatar billede caritetlar Nybegynder
11. april 2013 - 16:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Binære

Hej
Hvad er Binære tal system? Kan man konverter den til anden fil system? F.eks. Når jeg downloader et program det hedder "Imovie", det siger at den er i Binære...
Kan man downlod den på anden måde? iMovie til windows.

Tak
carit
Avatar billede supertekst Ekspert
11. april 2013 - 16:39 #1
Prøv at Google "Binære talsystem" - så får svar
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 16:45 #2
Binære talsystem er 2 talsystemet, du er vant til 10 talsystem.
10 i totalssystem er = 2 i titalssystem.
100 i totalssystem er = 4 i titalssystem.

http://www.arcsoft.com/topics/video-editor/imovie-for-windows.html
http://www.wondershare.com/slideshow/imovie-for-windows.html
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 16:49 #3
En stående joke er:
Der findes 10 slags mennesker, dem der forstår det binære talsystem og dem der ikke gør.

(Husk 10 er = 2 når vi ændre talsystem, dem der ikke kender det står som et ? og undre sig over hvor de sidste 8 mennesker blev af)
Avatar billede caritetlar Nybegynder
11. april 2013 - 17:18 #4
Tak for svarene. Hvad med den sidste del af spørgsmålet?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 17:25 #5
Fik du kigget på mine links, der står om muligheder for forskellige output som windows fint kan læse.

ArcSoft ShowBiz supports exporting formats: AVI, MOV, MP4, MPEG1, MPEG2, WMV; and media devices including iPhone, iPod, iPad, PSP, etc. You can also burn discs to store the movie permanently.

Jeg kan se du bruger svar funktionen forkert, så du får lige lidt info.

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du i en kommentar om at lægge et svar, der så kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 17:36 #6
Avi og MPEG2 er meget brugt i Windows.
DVD er MPEG2.
Avatar billede caritetlar Nybegynder
11. april 2013 - 17:33 #7
Hej
Jeg skal nok kigge på den.
MVH
carit
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 17:41 #8
DVD er MPEG2.
Her taler jeg om almindelige DVDer med film du kan købe i Brugsen mv.
(blot så vi ikke ender i en teknisk diskussion om der teoretisk kan være nærmest hvad som helst på en DVD)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
11. april 2013 - 19:27 #9
Når du kan downloade et program hvor der står binary så betyder det at det er et program du kan køre på din computer.

På windows ender en programfil gerne med ".exe".

I modsætning til hvis det var kildekoden til programmer som kaldes source.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 19:38 #10
Nu kan jeg ikke lige huske hvad Win plejer at kalde pakkede filer.
Måske er det blot en rar eller zip fil du har hentet (kan godt indeholde en exe fil).

I så fald kan du bruge winrar til at pakke den ud.
http://www.rarlab.com/download.htm
Avatar billede caritetlar Nybegynder
14. april 2013 - 17:37 #11
tak for svaret
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. april 2013 - 17:43 #12
Skriver du og tager selv point.  ;-)