Avatar billede vmanmartin Novice
09. april 2013 - 13:30 Der er 9 kommentarer

Kan ikke få mit nye trådløse internet til at virke på min computer

Hej Eksperten.

Jeg har købt mig noget trådløs internet. Min vare hedder - Trendnet tew-648ubm.

Jeg har fået en cd med, hvor der er en driver jeg skal installer. Jeg gør som der bliver anvist, der sker dog ikke noget når jeg prøver at åbne mit program til det.

Jeg ringer til stedet hvor jeg har købt det, og får af vide jeg skal gå ind på deres hjemmeside, og hente en driver derfra.

http://www.trendnet.com/downloads/list_subcategory.asp?SUBTYPE_ID=1426&SUBMIT=Go

Det er linket til den driver jeg har fået og vide jeg skal bruge. Der sker stadig det samme. Jeg får installeret mit program, og når jeg vil åbne det. For at sætte mit internet op, sker der ingenting.

Hvad gør jeg galt ??
Avatar billede Blandy Praktikant
09. april 2013 - 13:41 #1
Ja du skal først og fremmest koble dig på noget trådløst netværk der hvor du er. Går ud fra du har noget trådløst internet derhjemme. Det som også hedder WIFI.

Der skal du finde det net som er dit, og indtaste koden til det.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. april 2013 - 13:43 #2
Sæt usb i din pc.. Hvad sker der så?
Og hvilket operativ system køre du med? (Windows 7 home premium 32 bit?)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
09. april 2013 - 14:24 #3
Jeg tror post #1 har misset at du står med en USB-Dongle som kobler op til din udbyders sender/mast.

#2 er inde på det rigtige.

Jeg tager her udgangspunkt i mit eget.

Når dit program er installeret, så bør det selv starte op når du sætter dongle ind i USBporten.

Det fortæller der ikke er WIFI tilgængelig (min dongle kan koble op på en række af min udbyders hotspot), klik ok.
Nu beder den på en ny skærm om en kode, tast og klik ok.
Min tilslutter så selv (standard indstilling), jeg kan også vælge en indstilling så jeg selv skal be den tilslutte.

Har du noget signal ?

Dette er skrevet via en USB-Dongle.
Avatar billede Blandy Praktikant
09. april 2013 - 14:27 #4
vidste godt det var en usb dongle der var tale om. Spørgsmålet er om det bliver burgt rigtigt efter driveren er blevet installeret.

Da det kun er driveren der er installeret, så må det jo være windows der håndter selve det trådlåse forbindelse via den USBdongle. Nok derfor der ikke sker noget når han vil åbne det software han har installeret.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
09. april 2013 - 14:32 #5
#4 Det er ikke dig, men mig der sov i timen, sorry.
Sløvt net (dårligt signal) gjorde jeg først nu har fået set nærmere på omtalte dongle.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
09. april 2013 - 14:44 #6
Jeg sidder nu med din guide, beskriv nærmere hvor det går galt for dig.
Avatar billede vmanmartin Novice
10. april 2013 - 10:08 #7
Jamen, når jeg så putter den ind i usb'en sker der ingenting. Der er ikke noget, der kommer frem på min skærm.

Der kommer heller ikke noget frem med at jeg kan komme på noget net, der sker altså over ingenting når jeg putter den i usb'en.

Jeg har prøvet alle usb porte, i min computer. Og ja det win 7 jeg køre med.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. april 2013 - 13:59 #8
Guiden starter med: Important! DO NOT install the USB Adapter in the computer until instructed to do so.

Overholdt du det punkt ?
Når du problemfrit til sektion 3 punkt 1 ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 13:59 #9
Afmeldt overvågning af spørgsmålet grundet inaktivitet fra spørgers side.