Avatar billede aleq Juniormester
06. april 2013 - 18:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Andre opløsning på Samsung SyncMaster p2450

Hej

Jeg har Samsung SyncMaster p2450 og jeg kan ikke sænke min opløsning uden at billedet bliver uskarpt og/eller udvidet/skrumpet. Kan jeg tvinge denne skærm til at vise mig lavere opløsning? Menuerne og teksstørrelsen i programmer som Flash, Cubase og After Effects bliver simpelthen så lille på sådan en høj opløsning som jeg kører med (1920*1080) at jeg er nødt til at bruge Forstørrelsesglas funktionen.

Kan det virkelig passe at jeg skal til at finde mig en anden skærm hvis jeg skal arbejde i disse programmer uden at få hovedpine?

Jeg kører Windows 7 forresten (64-bit)
Avatar billede buttwipe Juniormester
06. april 2013 - 19:08 #1
Den måde en LCD skærm virker på gør at man ikke kan bruge ret mange opløsninger uden at billedet bliver uskarpt. I dit tilfælde vil kun 1920x1080 virke skarpt.
Alternativet er at vælge en 27" skærm med samme opløsning. Det vil gøre alting ca. 12% større.
Avatar billede aleq Juniormester
07. april 2013 - 01:59 #2
11% er langt fra nok. Jeg må tilbage til 17" eller 19" tommers skærm... hvis jeg vidste at større opløsning betyder mindre skrift i programmer, vill jeg have købt en 15"
Avatar billede aleq Juniormester
09. maj 2013 - 08:45 #3
...