Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
05. april 2013 - 17:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mails fra Windows Mail til Windows 7/ DBX-filer

Jeg har kørt min @mail.dk med Vista's Windows Mail.
Har nu fået lagt Windows 7 ind som operativ system.
Desværre har den hjælpende hånd ikke lagt mine mails ind i et nyt mailprogram, men lagt den i en bunke DBX-filer.

Er der een, der vil tage den helt store Clevin-saks frem og forklare, hvordan jeg får gang i min @mail.dk igen?

På en skala 0 - 10 er jeg 4 i PC-kyndig.
Du vil derfor gøre mig en stor tjeneste ved at tydeliggøre en evt. forklaring.

Mvh

Mikael Kirkensgaard

PS. Jeg plejer jo at få en reminder i min @mail.dk, når der er 'bid'......dette kan af gode grunde ikke lade sig gøre.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. april 2013 - 17:42 #1
Hvis jeg forstår dig ret, har du en mappe med .dbx filer.

Så burde du kunne:

Åbn Windows Live Mail
1.
Klik på den blå menu-knap øverst til venstre og vælg Importer meddelelser.

2.
Vælg Microsoft Outlook Express 6 og klik på Næste.

3.
Klik på Gennemse knappen og find og vælg den mappen, som indeholder dine .dbx filer.

4.
Klik på Afslut.

Nu burde programmet importere dine mails....
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. april 2013 - 21:21 #2
En grafisk fremgangsmåde se om den kan bruges?
http://gratisupload.dk/vis_billede/694637/
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
06. april 2013 - 15:19 #3
Hej Vejmand,

(Er du i familie med Bill fra Rolling Stones?)

Til W7 hører ikke noget mailprogram..........så allerede der knækker filmen.
Du vil altså, jeg skal downloade Windows Live mail?

Mvh

Mikael
Avatar billede vejmand Juniormester
06. april 2013 - 16:19 #4
Ved ikke lige hvor Bill fra Rolling Stones kom ind i billedet????
:-)

Windows Live Mail er en del af Windows Essentials, troede det var den du ville bruge: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-live/essentials-other-programs?T1=t2

Når du ikke skriver andet, går jeg da ud fra det er den, det drejer sig om.
Hvilket program bruger du da? Det er ret væsentligt, for at beskrive hvordan du importerer dine mails......
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
06. april 2013 - 17:14 #5
Jeg har kørt min @mail.dk med Vista's Windows Mail.
Har nu fået lagt Windows 7 ind som operativ system.
Desværre har den hjælpende hånd ikke lagt mine mails ind i et nyt mailprogram, men lagt den i en bunke DBX-filer.

Bill Wyman...........

Som ovenfor beskrevet er Windows Vista skippet til fordel for W7.
W7 indeholder fra Microsofts side ikke noget mailprogram.
Teknikeren har derfor blot smidt alle mails, contacts etc. i nogle DBX-filer.
Jeg har derfor ingen mailadgang......udover seføli gmail.com
Der stod jeg.
Nu har jeg downloaded Windows Live mail.
Teknikeren havde delt filerne op i ihvertfald to grupper. Før og efter en dato.
Jeg fandt ud af, den første gruppe var fra dengang, jeg ikke kørte Vista.
Jeg fulgte 'Vejmands' oplæg og læste ind fra Outlook 6. Gik fint.
Men dette var kun mails fra før skæringsdatoen.
Disse er fundet og genkendt i Windows Live Mail.
Efter skæringsdatoen må det have været Windows mail, for efter valg af dette læste den fint mails ind i Windows Live Mail.
Men disse (langt størstedelen) af mails kan jeg ikke finde i M L M.
Hvor er de?

Mvh

Mikael Kirkensgaard
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
06. april 2013 - 19:58 #6
Hej Poko,

Windows Live Mail downloaded og jere foreslag fulgt.
Mails modtaget via det tidligere Windows Vista Window Mail kan ikke findes i W L M.
Jeg har set, de er overført, men de fremgår ikke af W L M indbakken.............der er kun nogle gamle Outlook Express.

HVor er de mails?

Mvh

Mikael