Avatar billede Pyke Nybegynder
04. april 2013 - 22:16 Der er 4 kommentarer

Kabel mellem receiver og subwoofer

Hej alle

Jeg har en sony receiver / forstærker: http://goo.gl/bq8dC
Med et anlæg med 5 højtalere, nu ønsker jeg dog at tilføje en subwoofer da jeg savner lidt bas og dybde, jeg har kig på denne passive subwoofer: http://goo.gl/aQNTm
Som i kan se har min receiver en indgang til subwoofer, men den passer ikke til subwooferens indgang, jeg er ikke ekspert på navnene    på de forskellige indgange og udgange, så jeg kan ikke søge efter
en omformer, er der nogen der ved om der findes en omformer til
netop dette?

På forhånd tak
Avatar billede Blandy Praktikant
05. april 2013 - 09:27 #1
Hvis det er den passive, så får den signalet fra almindelig højtalerkabel. Så de kabler du evt bruger til højtaler kan gå igennem den passive sub.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 09:35 #2
Hej og velkommen til.
Du ville være meget bedre tjent med en aktiv subwoofer med den forstærker du har.
Med den aktive sub kan du selv bestemme hvor kraftigt sub skal spille, og du har bedre muligheder for at justere hvor når den skal tage over i basområdet.
Jeg er godt klar over at den du har kig på er en billigere løsning, men jeg havde så personligt valgt at vente og spare op til en aktiv sub.
har selv en Dali sub der minder om denne:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/subwoofer/dali_fazon-sub-1_subwoofer_sort-hojglans.htm
men et billigere alternativ med 100 watt forstærker findes også her:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/subwoofer/argon_sub840_subwoofer_sort.htm
Umiddelbart når man ser på de fysiske mål, så tænker man at der kan da ikke komme meget bas ud, men jeg kan love dig du bliver overrasket.
Bor du i nærheden af en butik fra Hifi Klubben, tag et kig forbi. De har måske lige det du mangler.
God jegt :-)
Avatar billede Pyke Nybegynder
06. april 2013 - 22:12 #3
Tak for det gode råd :)

Du har ret, jeg tvivler ærligt talt lidt på basen i de "små" aktive subwoofers, men jeg regner med at tage ned i Hifiklubben og høre dem du har forslået, jeg vil helst holde mig under 2 K men hvis basen overrasker, kan jeg nok gå med til 2,5.

Endnu engang tak for rådet :)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2013 - 09:32 #4
Kan oplyse at den 10" der ligger i min subwoofer med 100 watt forstærker, er rigelig til vors stue som er på 60 m2. Så derfor som jeg sagde, så skal disse opleves. subwooferen optræder noget mere potent end hvad man i første omgang skulle tro.