Avatar billede pja Nybegynder
03. april 2013 - 19:57 Der er 3 kommentarer

Ubuntu Wireless Broadcom BCM5906M Hjælp!

Hej Eksperter

Jeg har googlet på liv løs de sidste par dage. Jeg har lige installeret Ubuntu 12.10 på min gamle bærbar. Jeg havde Windows XP på den før, men gik ind og lavede en killdisk på hele harddisken. Computeren skal gives videre nemlig.

Jeg er da så uheldig, at der ikke fremkommer noget trådløst internet på computeren. Hvergang jeg slår wireless til, slår de fra igen med det samme.

Lige nu sidder jeg på kabel internet, men vil utrolig gerne have det trådløse net til at virke.

Jeg håber meget i kan hjælpe mig. Jeg er ved at fortvivle fuldstændigt og det hjælper ikke at google er fyldt med B43 hjælp.

Jeg giver top point til den som kan hjælpe er meget desperat.

Mvh. ny bruger i Ubuntu.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2013 - 20:03 #1
http://www.ehow.com/how_6937063_use-windows-drivers-ubuntu.html
du skal have ndiswrapper, og en udpakket version af din windows xp driver til wifi-kortet (det sidste kan du evt lave på en usb-stick fra en anden pc, og så kopiere ind)
Avatar billede pja Nybegynder
04. april 2013 - 11:32 #2
Jeg kan ikke programmering på Ubuntu. Jeg kan har dog fået skrevet koden til installation af BCM5906M.utils installationen og det virker. Jeg kan dog ikke finde ud af at blackliste de andre drivere. Kan nogen skrive præcist det jeg skal skrive. Se link fra Claes57.

Derudover har jeg ikke driveren til WIFI kortet. Er det nogen som kan hjælpe mig med denne driver og hvordan man installere den i Ubuntu?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. april 2013 - 12:24 #3
det er ikke sikkert, at du behøver at blackliste de andre drivere.
Hvis jeg skal finde driverne til dig, så skal jeg vide mere om den bærbare: model og typebetegnelse.