Avatar billede HenrikAppel Nybegynder
03. april 2013 - 18:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Total backup af programmer og alle filer på drev C

Jeg tager i hverdagen et normalt backup av computerne i hjemmet, men jeg er træt af at skal bruge flere timer på at flytte backup tilbage til de computer bagefter.
Kan man ikke på en eller anden måde lave et image af hver maskine så både Windows, Photoshop, spil og alle ens dokumenter. Jeg er ude i et helt image der er til at rulle tilbage på ens computer.
Jeg har server 2008 med licens samt 5 computer med licens, hvad skal dertil for at dette kan lade sig gøre??
Avatar billede HenrikAppel Nybegynder
03. april 2013 - 19:09 #1
Glemte at nævne at de 5 maskiner er med Windows 7
03. april 2013 - 19:39 #2
Generelt: Brugerens EGNE DATA / Dokumenter / ... bør ligge på en anden partion/disk ved pågældende PC'er ... eller ligefrem direkte på serveren ...

Kør en DISKOPRYDNING før oprettelse af en BackUp / Image .. kan spare en del MB/GB data ...

Evt. med
* CCleaner
programmet ...
Avatar billede Blueeyez Mester
03. april 2013 - 20:30 #3
Jeg benytter selv clonezilla, hvis du har mulighed for at bruge esata/sata forbindelse, så tager det ikke lang tid.. Følgende er en komplet backup og det kan være en ide at lave en direkte klon, kræver dog 2 identiske harddiske pr pc hvor den ene så kun er tilsluttet når du vil lave backup (ene eller anden vej)
Avatar billede martens Guru
03. april 2013 - 21:13 #4
Add role WDS og hent WAIK til 7 og 2008 og imagex med WinPE ... Det virker !

Kræver DHCP + DNS + ekstra diskplads .. men det virker så godt !
Avatar billede HenrikAppel Nybegynder
03. april 2013 - 23:22 #5
MArtens
Jeg har en deploiment server installeret på min MS server 2008, problemet med den er at jeg kun kan installere windovs og ikke Windows, Photoshop,Call of duty 4 samt driver på en gang. Jeg mener at der må da være en bedre måde at lave et helt image af maskinen.

karise_larry
Min backub ligger på min server som står i kælderen brandsikkert. Dog er der jo ingen garanti for tyveri, men den risiko må jeg løbe...Dog har jeg via ftp server lavet det sådan at den nærmeste familie hver stiller 30 gb til rådighed så billeder og dokumenter gemmes hos hver ftp bruger..Det burde sikre den vigtigste data.

Blueeyez
HVis der bliver backuppet til en anden harddisk som ikke er magen til hvad kan der så ske??? jeg har en lille ssd disk som styresystem og de vigtigste programmer! Den skal jo bare rulles tilbage til disken igen hved fejl i Windows!
Avatar billede HenrikAppel Nybegynder
03. april 2013 - 23:39 #6
tænkte på at noget i stilen med en preinstallation så det bare er til at rulle tilbage igen. Når man køber en ny mærke computer så ligger der jo en backup af alle programmer og driver!
Avatar billede Blueeyez Mester
03. april 2013 - 23:41 #7
#5 det mest kapaciteten, men årsagen er at den laver komplet nøjagtig klon af systemet...  Du kan lave image filrr, men de tager lidt mere tid og så skal man os tage til overvejelse om man vil bruge sådan en luksus fremfor de rkstrs penge.. Jeg ved ikke hvorvidt det vil køre på ssd arbejder selv i hdd endnu..
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. april 2013 - 09:38 #8
Jeg bruger Acronis True Image 2010.
Ny version hedder Acronis True Image 2013.

http://www.acronis.com/products/

Den kan oprette en usb stick eller bootbar cd med den fulde version af programmet.
Så kan man boote, selv om Windows er gået helt ned, og overskrive partititionen med et image.

Min Windows 7 partition er på 60 GB, kun indeholdende styresystem og programmer.
Opretning af gendannelsespunkter er slået fra. Således er kun 26 GB brugt.
Når jeg opretter et image af partitionen, bliver det komprimeret til 13 GB,
og operationen tager 6 minutter.
Samme tidsforbrug ved at lægge image tilbage på disken.
Image kan også overføres til anden pc, men så skal der lige installeres nye drivere.

Eneste irritationsmoment er, at den skjulte partition på 100 MB "Reserveret til Systemet",
skal laves som et selvstændigt image, men det tager kun 4 sekunder.

Jeg aner ikke, hvordan man gør i Windows 8 med UEFI secure boot.

Venlig hilsen
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. april 2013 - 09:39 #9
Hovsa! Det skulle have været en kommentar.
Avatar billede martens Guru
04. april 2013 - 13:25 #10
Der er vist noget du helt har misforstået...

SELVFØLGELIG kan du installere Windows, Servicepacks, diverse games samt store programmer : Adobe Master Suite CS6, Office med hele molevitten samt diverse drivere...

Det du skal er at boote op med WinPE ( x86 elle x64 og have imagex på din server på et share.
Så tilslutter du dig sharet ... username / pass

ex : net use t: \\server\imagex
og skriver
t:\imagex\imagex /capture G: t:\my_fist_full_install.wim "description of wim-file"

piece of cake !

Good luck..
Avatar billede martens Guru
04. april 2013 - 13:26 #11
Det med drev-navnet på din lokale maskine, kan variere lidt, da WinPE laver lidt om på definitionen på OS-drev... ;o)
Men det er bare at prøve sig frem ....
Avatar billede martens Guru
04. april 2013 - 13:30 #12
Avatar billede martens Guru
04. april 2013 - 13:32 #13
Avatar billede HenrikAppel Nybegynder
04. april 2013 - 13:32 #14
takker så må jeg lige teste det af