02. april 2013 - 16:56 Der er 5 kommentarer

hvordan flytter jeg mails til ny computer

jueg har et ønske om at gemme mails fra årene 2006-2012 i årgangsmapper 2006-2012 med vedh filer - men hvordan gør jeg det dele af årgangene er autoarkiverede, derfor vil jeg gerne hente de arkiverede og så gem den komplette årgang komplet fx 2006 mappen indeholder al ind og udg post 2006 osv - men hvordan undgår jeg at gokke panden mod .pst filens max

alle mails er lavet i MSO 2003 og jeg vil gerne lave operationen i MSO 2013
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. april 2013 - 18:01 #1
Du opretter blot de ny PST filer, der hvor du ønsker dem placeret, og trækker de relevante mails over og slipper dem.

I 2013er maks-grænsen på adskellige terrabytes, så du skal have voldsomt mange mails med vedhæftede filer, for at kunne fylde bare en enkelt op. Filernes maks. størrelse afhænger til dels også af filsystemet, på den harddisk du lægger dem på. Så du skal sørge for at det er en NTFS formatteret harddisk - eller et tilsvarende filsystem, der kan håndtere filstørrelsen.
Avatar billede hcma Novice
02. april 2013 - 18:08 #2
Hvor stor er din pst-fil i MSO2003 ?
Avatar billede vagn99 Nybegynder
02. april 2013 - 18:14 #3
Først sørg for at have sikkerhedskopi af dine *.pst filer. Jeg antager du bruger Outlook.
Din aktuelle fil heddeer Outlook.pst, og din arkivfil hedder
archieve.pst.
Øvelsen må gå på at omdøbe din archieve.pst til outlook.pst.
Dernæst må du arkivere det første år. Omdøb til f.eks. 2005.pst
Dernæst arkive næste år og igen omdøbe archieve.pst til 2006.pst
Sådan bliver du ved til du kun har del af 1 år tilbage i outlook.pst.
nu døber du outlook.pst om til archive.pst og kopierer den oprindelige  outloot.pst ind igen. Her archiverer du nu næste år
f.eks 2007. Filen archive pst gemmes nu som 2007.pst. og så fremdeles.
Du ender med at have *.pst filer hvor * går fra f.eks. 2005 til 20010.
Hvor smart der er kan jeg ikke overskue, men det burde virke.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. april 2013 - 19:03 #4
Lige umiddelbart vil vagn99`s forslag kunne bruges, men det er lidt omstændeligt,(Vagn99>>ikke en nedvurdering af dit forslag!).
En nemmere metode vil nok være at foretrække-. Under forudsætning af, at dit svar på #2 giver luft til import af dine arkiverede mails, og at størrelsen på din "Archive.pst" heller ikke er en forhindring, så vil jeg foreslå, at du starter med at importere alt arkiveret fra "Archive.pst".
Når det er gjort, så ville jeg i dit sted oprette nye privatmappefiler for hver kategori af mails, som du ønsker at gemme, og dernæst flytte de respektive mails til disse filer/mapper.
Kan dette på grund af størrelsen på respektive "Archive.pst og Outlook.pst ikke lade sig gøre, så vil jeg foreslå, at du starter med sidste del af mit forslag.
Altså opret de nødvendige privatmappefiler og flyt alle respektive mails. Dette burde formindske din "Outlook.pst", så det vil være muligt at importere de arkiverede mails, hvorefter du kan flytte  dem over i de tilhørende privatmappefiler.
Husk 2 ting:
1. Navngiv de nye privatmappefiler, så de afspejler de gemte mails.
2. Husk, at du også har svarmails ligende til de mails, som du ønsker at gemme, og disse har sikkert lige så stor betydning for dig.
/ptj_11
Avatar billede vagn99 Nybegynder
03. april 2013 - 12:24 #5
#4

Nu er det nu ikke så svært at omdøbe filnavne, specielt ikke hvis man bruger Total Commnader, verdens bedste kopieringsprogram.
Du har 2 sider og kopierer fra den ene side til den anden.
Jeg tænkte selvfølgelig også på størrelsen af dine postfiler,
Jeg har 25 undermapper i min outlook, så manuel flytning til 10 år tilbage vil være lidt af en opgave.
Men ellers kan du have ret. Det vil også i min model være lettere at samle filerne først, hvis det er muligt, men HUSK nu sikkerhedskopi forinden.
Sørg også for at du ved nøjagtigt, hvor dine *.pst filer ligger.