Avatar billede chri633x Novice
02. april 2013 - 12:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad hedder kablet?

Hej
Jeg har et kabel, som er knækket over, og derfor kan min telefon kun stå sammen med min router. Jeg kan altså ikke flytte den fx ned i køkkenet og sætte den i telefonstikket der.
Problemet er at det kabel, som er knækket over går ind i væggen, og derfor kan jeg ikke bare skifte det ud med et andet. Jeg vil derfor forsøge at sætte to kabler sammen, men jeg ved ikke hvad kablet hedder. Det består af en rød, blå, brun og gul ledning indeni.
Tak på forhånd
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. april 2013 - 13:01 #1
Hej.

  Hvis det er et lille stik, der ligner et almindeligt netværksstik, blot mindre, så hedder det RJ11.

De bedste hilsner
Avatar billede chri633x Novice
02. april 2013 - 13:18 #2
Jeg har allerede et af de "små" stik, men den er bare blå, grøn, hvid/blå og hvid/grøn indeni, og det virkede ikke at sætte den sammen med kablet fra væggen. Så det jeg søger er bare et "lille" stik, som er rød, blå, brun og gul indeni. Men ved du om RJ11 er det?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. april 2013 - 13:22 #3
Farverne på parrene i kablet er der (så vidt jeg husker) ikke ligefrem nogen standard for, men hvis alle ben er ført igennem og der alligevel ikke er hul igennem, så er der andre problemer end bare kablet.
Avatar billede chri633x Novice
02. april 2013 - 13:29 #4
Ok tak. Og hvordan er det lige at jeg giver dig point?
Avatar billede chri633x Novice
02. april 2013 - 14:39 #5
Jeg har fået det lavet nu:)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. april 2013 - 15:02 #6
Super - jeg lægger et svar her, så godkender du.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. april 2013 - 15:15 #7
Skulle du være i tvivl om hvordan, så er her en lille video.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo