Avatar billede Dalsgaard8920 Nybegynder
30. marts 2013 - 23:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kommunikationsplatform forening

Jeg er blevet valgt som formand i en forening. I dag har vi en hjemmeside, et traditionelt forum og en Facebookgruppe. Det er noget rod, da kun få bruger forummet og ca. 1/3 ikke vil have en facebook profil. Findes der en let tilgængeligt internet løsning, hvor medlemmerne kan udveksle holdninger etc og hvor der kan slås nyheder op. Noget i stil med en blog eller et mere "moderne" forum. Har set at nogle blogge tillader at man bruger f.eks. Google konto, FB konto til skrivning af kommentarer, men det jeg har set, der kan man kun kommenterer på bloggerens indlæg.

Håbet er at alle vil bruge den nye platform, så vi kan lukke de andre dele ned (FB og forum).

Mvh Allan
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2013 - 08:36 #1
Hej Allan

Jeg har prøvet lidt forskellige gruppe diskussions sites, det gode ved dem er at man nemt kan få adgang og se hvad der er sket siden sidst, men de koster alle sammen penge hvis man kommer op over et vist antal brugere som jeg husker det. Ihvertfald gør løsninger som hipchat.com, yammer.com, campfirenow.com, grove.io og flowdock.com
Mage af dem kan man logge ind med den type socialt medie man ønsker eller bare oprette sig via email og selvvalgt kodeord.

Jeg fandt en forleden som ikke ser ud til at kræve andet end et email og heller ikke ser ud til at koste noget, men selve informationen er meget sparsom. Jeg har ikke selv testet den og set hvad der er af muligheder, men de har ihvetrfald en iPhone App som man også kan benytte, måske noget at se nærmere på.
https://podling.com/

Spørgsmålet er om de dækker det I gerne vil have eller om nogen af dem faktisk dækker for meget og man så lige så godt kunne gå på facebook, linkedin eller andet og have en gruppe.

Der er også muligheden at man sætter et system op selv, finder ud af hvad man skal bruge og gerne vil have og enten vælger en eller anden open source løsning med de rette moduler og får det sat op eller får noget der er mere specifikt for lavet for lige jer. Men så skal man selvf. til at sætte sig ind i sådan noget eller få nogen til det.
Jeg har selv sat nogen stykker, både små og store af sådanne systemer op, men det ender jo ihvertfald med at koste nogen penge.

Kan du evt. skrive hvad det er for en forening, det kan være der er nogen mere specifikke systemer, hvis det fx. er en sports forening i forhold til en kunst forening eller andet.

Vh
Ole Jørgensen
Avatar billede Dalsgaard8920 Nybegynder
01. april 2013 - 10:57 #2
Hej Ole
Mange tak for dit svar. Vi er en triathlonklub med ca. 80 medlemmer. De første du nævner bliver alt for dyre. De ser ellers meget spændende ud.

Jeg har oprettet mig i podling. Det er enkelt og gratis. Jeg vil arbejde lidt videre med det.

Tror ikke vi skal have udviklet noget fra bunden. Vi er ikke så IT kyndige og dem som er, har dårlig tid. På hjemmeside fronten bevæger vi os væk fra CMS made simpel til nogle af de værktøjer udbyderne tilbyder.

Du må meget gerne se om du har et par bud mere til en sportsklub :D

mvh Allan
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2013 - 12:12 #3
Hej Allan

jeg har tidligere hjulpet en løbeklub med noget hjemmeside, de er endt med at gå over til et klub system, hvor de så kan styrer hjemmeside osv. fra som jeg har forstået det.
Det er dette de er gået over til: http://www.klubmodul.dk

Jeg har ikke arbejdet med det, da de selv har stået for alt efter skiftet, men måske var det interessant.

Vh
Ole Jørgensen
Avatar billede Dalsgaard8920 Nybegynder
01. april 2013 - 12:30 #4
Vi har klubmodul i dag, men bruger det kun til styring af vores medlemmers licenser i Dansk Triatlon forbund.
Avatar billede Dalsgaard8920 Nybegynder
01. april 2013 - 12:31 #5
Det du har fundet har været nyttigt, mange tak for hjælpen!