Avatar billede repsakasper Juniormester
24. marts 2013 - 19:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med netværket???

Hej Eksperter!

Jeg har fået et lille problem.
I går var alt som det skulle være, alt virkede og det hele gik smurt.
I dag, da jeg så tænder for svinet, er der ikke meget der virker.
- Jeg opdaterede intet, jeg pillede ikke ved noget, eller noget som helst.

Mit problem:
1) I dag kan jeg ikke oprette forbindelse med Windows Live mail
- Programmet kan ikke gå "online".

2) Jeg kan ikke logge på LoL (League of Legends).
- Jeg spillede spillet i går, og det virkede fint, i dag siger den: "server did not respond".

--------------------------
Jeg har en bærbar, på denne kan jeg godt åbne mit mailprogram.
- Jeg kan endda også logge på LoL på min bærbar, og det kan mine venner kan sagtens logge på LoL (dem som jeg spillede med i går).

Jeg kan nemt komme på platforme som Steam og Origin, og der er ligeledes forbindelse til internettet. F.eks. skriver jeg dette spørgsmål på den "problemramte" computer.
- Pt er de to programmer de eneste jeg har oplevet problemer i indtil videre. -> og som sagt, det virkede i går, og det virker på min bærbar.

Min stationær her, som er den problemramte, kører med:
Windows 7 Home edition
Er koblet til internettet med ledning (bærbaren kører trådløst :o)
Den er ikke ret gammel, og der burde ikke allerede være problemer med den.
Jeg har en 40/40 forbindelse (fiber) fra Waoo.
Jeg kører med Eset Smart Security, som står for både anti-virus og firewall, og det har jeg kørt med siden december...
Jeg har forsøgt at genstarte 3-4 gange hvor jeg har opdateret forskellige ting, og forsøgt at ændre lidt her og der. Uden hjælp. :(
Jeg har endda forsøgt at deaktivere firewallen, men heller ikke dette hjalp.

Håber nogen kan hjælpe mig! :)

Mvh
Kasper - En meget forvirret windowsbruger :/
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. marts 2013 - 19:46 #1
Hvad hvis du slukker trådløst på den bærbar og sætter kabel i den, kan den så forsat logge på de 2 problemsteder ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. marts 2013 - 19:55 #2
Gå ind på myip.dk eller tilsvarende site med begge pcer, skriv ned hvilken IP der ikke kan komme på de 2 steder.

Følgende forudsætter mindst 2 IP eller dynamisk IP:
Prøv at få dine pcer til at bytte ip ved at koble dem helt fra nettet i 15-240 minutter.

Jeg har mistanke om et muligt IP ban.
Avatar billede repsakasper Juniormester
24. marts 2013 - 20:50 #3
Hej NielsErikK

Tak for buddet, men jeg fik løst problemet gennem min egen søgen og længere forsøg på at finde på noget sjovt :P

Jeg testede lige din teori, og gik ind på Myip.dk,
og det viste sig, at begge computere kørte på samme IP, så din teori kunne derved "skydes ned". :)
Ellers tak for den hurtige respons!!

Løsningen på problemet:
Jeg åbnede IoBit GameBooster og kørte en Defragtmentering på programmet, det tog cirka 5 minutter, og vupti, så virkede LoL.
Sjovt nok, så resulterede denne defragtmentering af spillet også til en løsning af mit problem med mail-clienten, hvilket var mega mystisk. Men nå nå.

Mvh
Kasper