Avatar billede MartinPJensen Nybegynder
23. marts 2013 - 20:33 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Ny Computer.

Hej allesammen.

Jeg søger en ny stationær computer. Men ved ikke hvad jeg skal købe og hvor.

Håber I kan hjælpe.

Det skal bl.a kunne bruges til at spille på, spiller lidt simulatorspil.

Pris: Max 6000

På forhånd tak.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. marts 2013 - 20:42 #1
Skulle måske ha været under "PC" men vi kan ikke blive ved at jage dig rundt, så nu tager vi den her.  :-)

Gamer Pc i 6000 kroners klassen.

1: Lidt under 6000 kroner anbefaler jeg:
http://topdata.dk/product.asp?product=8847

2: Til 6000 kroner anbefaler jeg:
http://topdata.dk/product.asp?product=8601

3:Lidt over 6000 kroner anbefaler jeg:
Den her har et GTX 670
http://topdata.dk/product.asp?product=8664
Skal der kæles for den, så CPU upgrade til 139,- kr. og bundkort til 149,- kr.

2 og 3 er at foretrække.
2 er GTX 660 OC med alt på plads
3 har et lækkert og temlig hurtigt grafikkort (GTX 670).

GeForce GTX 660 OC Scorer ca. 4,546 (det jeg linker til)
GeForce GTX 670 Scorer ca. 5,337

Du får lige en TrustPilot med, det er Danmarks absolut bedste sted til at finde ud af om en given forretning er værd at handle med.
http://www.trustpilot.dk/review/www.topdata.dk
http://www.trustpilot.dk/search?query=topdata
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. marts 2013 - 20:54 #2
Når du siger simulator spil, så ville jeg nok gå efter nr. 2 hvis jeg var dig, har du mod på det, så er det oplagt at overclock CPU moderat, i så fald vil jeg anbefale 212 EVO køler upgrade (den er god uanset hvad).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. marts 2013 - 21:23 #3
Ja grafikkortet er som jeg påpeger lækkert, vi kan kun være enige der.

Til gengæld savner jeg lidt på chipsettet (Z77), selv efter upgrade.

Når man også skal smide lidt til CPU nærmer vi os 7000 kroner og er måske for langt uden for budget.

Samtidig er det ikke sikkert vi har vundet noget i forhold til nr. 2 (måske tværtimod), det kommer an på hvilket spil - Hvor grafisk er det kontra CPU intensivt.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. marts 2013 - 21:07 #4
Jeg vil anbefale nr 3, 660 er et godt kort, men du vil få en forbedring på 33% og eftersom du vil bruge den til simulator spil så antager jeg os du vil have høj grafik og flydende spil oplevelse hvilket det kort kan give og hvis vi ser på prisene fra 660ti til 670 så er der noget at spare ved og købe det setup.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. marts 2013 - 21:54 #5
Hvad hvis dele blev fundet (ikke nødvendigvis identisk) så kunne vi vel finde bundkort med plads til 2 grafikkort, 660 ti er god men jeg fundere meget i hvad fremtiden byder på og jeg vil sætte mine kort på at grafikkortet vil blive brugt mest og i5 får sær køling så selv under pres burde den kunne holdes på meget fornuftigt temp niveau..

Dernæst så vil 4 gb ram vel os kunne klare det i et 32 bit miljø og cpu vil derved os blive presset mindre?

Og til næste år kan en ekstra 660 ti grafikkort tilkøbes og så er den ikke helt dårlig.. (Antager 660 ti kan køre i sli )
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. marts 2013 - 23:14 #6
Jeg vil anbefale 64 bit Windows samt mindst 8 GB RAM (man vinder minimalt ved yderlig).

Vil man SLI vejen, så vil jeg anbefale at der til forslag 2 tilvælges for 249 kr. bundkort.
Samt 239 kr. strømforsyning.
Avatar billede MartinPJensen Nybegynder
24. marts 2013 - 19:02 #7
Tusinde tak for jeres gode indlæg. Noget af det er lidt tom snak for mig. :-) Kan I give en konklusion, hvad jeg burde vælge?? Jeg spiller lidt i perioder, så behøver ikke en Rolls Roys model, bare en computer, som er go kvalitet og kører rigtig godt, med de fleste spil. Følger Windows med computerne?? Har også lige et spørgsmål mere. Hvad syntes i om Apple stationær??
Avatar billede Blueeyez Mester
24. marts 2013 - 20:30 #8
Gør som NielsErikK med nr 2 og vælge og opgradere nogle dele, så er du fremtidssikret..

Apple er godt, men spil er windows nok bedst egnet (hvis vi ser på hvilke spil du spiller)  hvis du vil programmere apps til iphone og ipad så er det jo must at have apple, men ellers er det jo kvalitet...
Avatar billede MartinPJensen Nybegynder
24. marts 2013 - 21:01 #9
Okay. Hvilke opgraderinger bør jeg gøre?? Er der installert Windows??
Avatar billede Blueeyez Mester
24. marts 2013 - 21:44 #10
Hvis jeg ikke er helt på afveje så mulighed 2

Ændre cpu køler til evo 212 (150 kr)
Ændre bundkort (249 kr)

Pris 6397

Så har vi gjort.cpu køligere og fremtidssikret hvis du senere køber et identisk grafikkort og sætter i hvis du vil have bedre grafik, men jeg tænker på om strøm forsyning os skal opgraderes, på den ene side kommer det an på om du forventer at køre sli, hvis ikke så behøver du ikke sli og spare penge..

Det ser ikke ud til windows følger med, men hvis du har en pc i forvejen du ikke bruger, så kan du bruge dens licens så spare du jo der, selvom bedste nok er windows 7 64 bit da den jo har8 gb ram ellers bør du ligge 4 af de 8 gb til side...

Håber det giver mening :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. marts 2013 - 07:46 #11
Hvis du ændre til SLI bundkort, så bør du også opgradere strømforsyningen med 239 kr.

Altså:
EVO 212 køler (luksus køling og mere stille - ikke absolut nødvendig, vigtigst hvis SLI vælges)

Hvis SLI (forberedelse til 2 grafikkort - senere køb at et ekstra kort) også:
Bundkort 249 kr.
Strømforsyning 239 kr.

Du kan fint vælge at bruge forslag 2 uden nogen form for upgrade.

Windows skal om nødvendigt tilkøbes, jeg anbefaler en 64 bit version.

Da vi vist nærmer os en slutning og du ser ud til at gå efter forslag 2, så får du her et svar til pointgivning.  :-)
Avatar billede MartinPJensen Nybegynder
25. marts 2013 - 10:54 #12
Oki så er jeg med. :-) Men tror ikke jeg kommer til at køre sli. Har ikke en Windows cd, det er en medion comp jeg har nu, og der fulgte ikke en cd rom med. Men syntes du jeg skal bestille den med Windows 7 64 installeret??
Avatar billede MartinPJensen Nybegynder
25. marts 2013 - 11:20 #13
Lige en sidste ting, hvis jeg ikke kommer til at køre sli, skal jeg så ikke ændre cpu køler og bundkort?? ;-)
Avatar billede Blueeyez Mester
25. marts 2013 - 12:12 #14
Cpu køler synes jeg fortsat bør opgraderes.. Jo bedre køling det giver ved lav arbejdskraft(blæseren) desto bedre...
Avatar billede Blueeyez Mester
25. marts 2013 - 12:14 #15
Hvis du har en licens kan vi nok hjælpe med installations cden :-) blot skriv system og bit så er der ingen problemer :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. marts 2013 - 12:44 #16
Hvis du ikke satser på SLI, så skal du ikke opgradere strømforsyning og bundkort.

Køleren kan du vælge at opgradere uanset hvad, men det er ikke en nødvendighed (men dejligt med en mere stille pc, jeg hader når/hvis blæseren kører stærkt/larmer om sommeren).

Har du råd er det et rart valg, men som sagt ligger det under "luksus" til få kroner.

Jeg ville personligt ofre de relativt få kroner.
Avatar billede MartinPJensen Nybegynder
25. marts 2013 - 13:04 #17
Oki. Så vil jeg ændre cpu køleren. ;-) Skal jeg sende system og bit, til dig i personlig besked??
Avatar billede Blueeyez Mester
25. marts 2013 - 13:16 #18
Kan du godt :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. marts 2013 - 13:57 #19
Da vi vist er færdige med hardware og du har valgt mit forslag, får du her et svar til (evt. delt) pointgivning.

Har du yderlig spørgsmål, så spørger du blot løs.  :-)
Avatar billede MartinPJensen Nybegynder
25. marts 2013 - 19:37 #20
Okay det vil jeg gøre. Tak for hjælpen begge to.