Avatar billede cbpe Nybegynder
22. marts 2013 - 12:24 Der er 7 kommentarer

Papirkur i Mac

Jeg har ved en fejl slettet mine billeder til papirkurven. Når jeg åbner papirkurven er alle billederne der. Hvis jeg markerer et billede står der "læg tilbage", men hvis jeg markerer flerebilleder er mulighedenden "læg tilbage" der ikke. Kan jeg et sted, hvor jeg ikke ved, i opsætningen få denne menu "læg tilbage" frem med flere markeringer??
Avatar billede coldray Nybegynder
22. marts 2013 - 12:34 #1
Jeg er ikke selv Mac-bruger, men så vidt jeg ved så virker drag and drop fra papirkurven i OS X. Så istedet for at klikke og læg tilbage, så burde du kunne trække dem ud.
Avatar billede cbpe Nybegynder
22. marts 2013 - 12:41 #2
Tak for et hurtig svar! Jeg kan godt trække dem ud, men der er 3000 billeder og billederne i papirkurven ligger ikke i mapper, men som enkelte billedfiler.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2013 - 13:20 #3
Jeg bruger heller ikke Mac, så det er et gæt:
Kan man så ikke markere det første og dernæst det sidste billede og få det hele markeret og så vælge "læg tilbage"?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
22. marts 2013 - 14:41 #4
Der er gået et par år, siden jeg arbejdede på Mac, så forslaget er uden garanti.
Vælg første billede, hold CTRL tasten nede og vælg det sidste. Så er alle valgt og kan trækkes ud på skrivebordet eller til en anden mappe.

Venlig hilsen
Avatar billede buttwipe Juniormester
22. marts 2013 - 14:41 #5
Årsagen er formentlig at du også har slettet de mapper billederne var i og derfor kan billederne logisk set ikke lægges tilbage.

Men i 2013 har alle Mac brugere vel lavet en backup med Time Machine?
Avatar billede cbpe Nybegynder
22. marts 2013 - 17:20 #6
Jeg vil gerne sige tak for forslagene. Jeg kan godt trække dem ud i de gamle mapper det er bare et stort arbejde med 3000 billeder.
Avatar billede buttwipe Juniormester
22. marts 2013 - 21:01 #7
Prøv at stille spørgsmålet på Macnyt.dk