Avatar billede jrjrras Praktikant
22. marts 2013 - 06:42 Der er 5 kommentarer

downgrading win 7 til win XP

Hej
Har en lille Compaq mini 700 uden cdrom drev. Påtænker at downgrade
til win XP(som den oprindeligt var designet til). Har en licens til XP der kan anvendes, men ingen CDROM. Kan XP downloades?, og erstatter den da WIN7, eller skal HD formateres?
Gode ideer modtages med taknemlighed.
jrjrras
22. marts 2013 - 07:44 #1
Velkommen til E. ...

Hvorfor det ???
Tilbage til et >14 år gammelt system ?

---

Der ER 100% forfra !

Er der nogen grund til dette ? For dit vedkommende ?

Du skal have 100% styr på
* Driversoftware der passer til din Hardware
* Opdateringer + Servicepack1+2+3 + flere opdateringer fra WindowsUpdate
* Seriøst Sikkerhedsprogram + opdatering af samme
* ...
* http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ (Diverse tillægsprogrammer)
* ...

---

Såååå - det er ikke bare lige gennemført på ~1 times tid; reserver >4 timer PC tid til 'øvelsen' !!! Også hvis du HAR styr på ovenstående 'detaljer' ...

---

http://www.youtube.com/watch?v=n0cop_am1WM
Avatar billede Blueeyez Mester
22. marts 2013 - 08:21 #2
Det kan du godt http://www.google.com/m?q=install%20xp%20from%20usb&newwindow=1

Hvilken xp er det? Home eller pro?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2013 - 10:21 #3
Jeg er enig i #1.
Hvis du har et problem med ram kan denne opgraderes til 2 GB. Som jeg læser det i følge denne side  http://www.myhpmini.com/forum/hp-compaq-mini-700-specs-t17.html er den født med 1 GB, og det kunne måske være for lidt i nogle tilfælde. Men opgraderer du så burde den køre fint.
I øvrigt skal du også tænke på at Microsoft har påtænkt at stoppe med opdateringer til dette system i april 2014.
Avatar billede jrjrras Praktikant
22. marts 2013 - 19:47 #4
Hi Guys
Takker for indlæg, well - situationen er:
Har købt brugt pc. Compaq mini 700, født med 1 GB RAM + win XP.
Opdager den er opgraderet med en 'slambert' WIN7. kører dårligt.
Jeg har ingen ekstra WIN7 licens, men et gyldigt XPlicens nr.- men ikke det den er 'født' med, OEM-label ulæselig.
Maskinen bruges stort set kun på rejser, og som ekstra maskine til
mail/internet mv.(gammel kærlighed til XP ruster jo ikke...)
Kunne naturligvis køre videre på 'slamberten' og evt. øge ram til 2 GB. Eller bruge min XPlicens+samtidigt øge ram og få en lille hurtig maskine der er nem at slæbe rundt med. Derfor tanken om at formatere
HD og downloade en XP version, og bruge min ledige licens.
Takker for yderligere ideer og kommentarer.
Mvh/jrjrras
Avatar billede Blueeyez Mester
22. marts 2013 - 19:58 #5
Er det en xp home eller xp pro licens du har? Står på den...