Avatar billede scouzer Nybegynder
20. marts 2013 - 08:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Konstant Certifikat efterspørgsel

Hver gang jeg skal på en hjemmeside som kræver login, så bliver den ved med at spørge efter et certifikat. Det er både når jeg bruger Firefox og IE. Jeg har prøvet af afinstallere Firefox fuldstændig og ligge det ind igen, det gjorde ingen forskel. Så har jeg prøvet at slette cert8.db filen, det gjorde heller ingen forskel.
Er der nogen som har nogen ide om hvad der kan være galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2013 - 08:44 #1
Sletter dine browsere alt data som lagres under førløbet?
Kunne måske være en cookie den skal bevare.
I indstillinger under privacy kan man tilrette hvordan der ryddes op.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2013 - 08:45 #2
Og bguger du CCleaner til at rydde op, kan man også lave en undtagelse i programmet under værktøjer.
Avatar billede scouzer Nybegynder
20. marts 2013 - 08:50 #3
Jeg har prøvet at slette så meget som overhovedet muligt, men det er da mærkeligt at den pludselig begynder at gøre det både i IE og Firefox. Jeg bruger nogle gange CCleaner til at rydde op. men jeg er ikke helt med på hvad det er du mener jeg skal gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2013 - 09:00 #4
Hvis der skal passes på nogle informationer om siden, så kan man i CCleaner under indstillinger- cookies vælge om der er noget der ikke må slettes.
Avatar billede scouzer Nybegynder
20. marts 2013 - 09:34 #5
Det giver bare ikke mening de steder den kommer. fx når jeg skal logge på her (eksperten.dk) eller når jeg vil tilføje addons i firefox så kommer den også. Den kommer altså på sider som jeg aldrig før har oplevet efterspørger et certifikat
Avatar billede scouzer Nybegynder
25. marts 2013 - 07:53 #6
igen som har nogle andre bud?:(
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 11:01 #7
Prøv at køre AdwCleaner:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Hvis det er noget skrammel der har påhæftet sig browseren.
Når du starter programmet skal du vælge "slet", og pc scannes.
Genstart pc og en log fremkommer. Kopier loggen herind.
Forsvandt denne Certificat boks?
Avatar billede scouzer Nybegynder
25. marts 2013 - 13:49 #8
Det prøver jeg, men det underlig er at det både er firefox og ie. Jeg bruger ellers aldrig ie. Det var først da det begyndte at komme i firefox at jeg prøvede ad i ie.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 14:16 #9
Hvis det trikkes fra registreringen åbnes det lige meget hvilken browser man bruger.

Hvis ADwCleaner ikke løser dit problem burde du måske scanne din pc med Malwarebytes og evt dit antivirusprogram.
Avatar billede scouzer Nybegynder
25. marts 2013 - 20:27 #10
det hjalp desværre ikke. Men her er loggen

# AdwCleaner v2.115 - Logfile created 03/25/2010 at 20:00:36
# Updated 17/03/2013 by Xplode
# Operating system : Windows 8 Pro  (64 bits)
# User : Kenneth - KENNETH-PC
# Boot Mode : Normal
# Running from : C:\Users\Kenneth\Downloads\AdwCleaner.exe
# Option [Delete]

***** [Services] *****

***** [Files / Folders] *****

Folder Deleted : C:\Users\Kenneth\AppData\Roaming\OpenCandy

***** [Registry] *****

Key Deleted : HKCU\Software\Softonic
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{79FB5FC8-44B9-4AF5-BADD-CCE547F953E5}

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16482

Replaced : [HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main - Start Page] = hxxp://eu.ask.com/?l=dis&o=102876&gct=hp --> hxxp://www.google.com

-\\ Mozilla Firefox v19.0.2 (da)

File : C:\Users\Kenneth\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\azhv9ron.default\prefs.js

[OK] File is clean.

*************************

AdwCleaner[R1].txt - [1041 octets] - [25/03/2010 20:00:10]
AdwCleaner[S1].txt - [1019 octets] - [25/03/2010 20:00:36]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S1].txt - [1079 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 21:06 #11
Nej og det var da en rimelig ren log du havde :-)

File permissions

Check the file permissions in your Firefox profile folder. The file named cert8.db must not be read-only.

    Open your profile folder:

    At the top of the Firefox window, click on the Help menu and select Troubleshooting Information. The Troubleshooting Information tab will open.
    Under the Application Basics section, click on Show Folder. A window with your profile files will open.
    Note: If you are unable to open or use Fire​fox, follow the instructions in Finding your profile without opening Firefox.

    At the top of the Firefox window, click on the File menu and then select Exit
    Right-click on the file named cert8.db.
    Choose Properties. A dialog will come up.
    Go to the General tab.
    Make sure the Read-only checkbox is not checked.
    Press OK.

Restart Firefox and the problem may be fixed.

Sakset herfra: http://support.mozilla.org/en-US/kb/couldnt-initialize-applications-security-component
Avatar billede scouzer Nybegynder
26. marts 2013 - 19:21 #12
det har jeg prøvet nu, men den stod heller ikke til read only. Jeg har vidst heller ikke nævnt at nogle sider står helt forkert. fx kan jeg nærmest kun se halvdelen af siden når jeg forsøger at komme på hotmail
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2013 - 19:30 #13
Her beskrives om en cert8.dat som slettes:
https://support.mozilla.org/da/questions/665348
Synes jeg er ved at være tom for ideer.
Avatar billede scouzer Nybegynder
26. marts 2013 - 21:07 #14
ja den har jeg også prøvet. Så er der jo ikke andet for end at jeg må til at formatere
Avatar billede scouzer Nybegynder
26. marts 2013 - 21:14 #15
så fandt jeg selv ud af hvad der var galt...ved ikke hvad der er sket, men uret var stillet tilbage til 2010, hvorfor det har noget at sige ved jeg ikke. Men hvis du smider et svar vil jeg meget gerne give dig point for din indsats:)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2013 - 22:16 #16
Ok, og tak for det.
Heldigt du lige opdagede det inden du startede på formatering :-)
Avatar billede scouzer Nybegynder
27. marts 2013 - 07:49 #17
ja det var det sgu:)