Avatar billede gubbibabz Praktikant
19. marts 2013 - 18:36 Der er 10 kommentarer

Skærm, Mus, og Tastatur tænder ikke

Hejsa alle sammen! jeg sidder her med min kærestes splinter ny computer, tilkoblet gammel skærm mus og tastatur den har været tændt, har fået windows osv installeret. men for 15 mins siden ville han genstarte, og nu vil skærm, mus og tastatur ikke tænde, ingen lys i tingene, og ingen billede på skærmen.... han havde det her problem på hans gamle computer også, dengang kunne vi få det til at virke ved at genstarte computeren 10-20-30-40 gange, pludselig reagerede og fungerede det hele!

nu troede vi så det var slut nu hvor vi har fået ny computer til ham i dag.. men nej?! nu er det der fanme igen :(

har betalt 6500 for dele til den, og samlet selv, ret god computer, men hva søren er der galt :(? jeg har en computer nødagtig magen til, samtlige dele er det samme, købt i december, men jeg har andet tastatur, mus og skærm end ham...?!

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 18:53 #1
Vi skal først og fremmest ha signal på skærmen.

Start op med kun:
Bundkort
1 stang RAM
CPU (og køler)
Grafikkort
PSU

Kontroller alle grafikkortes udgange såfremt der er flere.

Oplys alle dele, særligt PSU har interesse.
Er nogen dele genbrugt ?
Avatar billede gubbibabz Praktikant
19. marts 2013 - 19:13 #2
Ingen dele genbrugt, nej.

CPU: Intel Core i5-3570 Ivy Bridge - Box
bundkort: ASUS P8Z77-V LX2
GFX-kort: ASUS GeForce GTX 660 - 2GB GDDR5
RAM: Kingston 8GB DDR3 2400MHz (2x4) HyperX
DISK: OCZ Vertex 4 SSD
DVD drev: Samsung SH-224BB DVD±RW - Retail
PSU: LC Power Silent Giant Green Power LC66
kabinet: Cooler Master Elite 310 Blue & Black

Vi købte alle delene i går... samlede det hele, men den ville ikke tænde, var så ude i dag og bytte bundkortet da jeg var 99% sikker på at det var der den var gal. fik et nyt med hjem, gik hjem og samlede det hele igen, også kørte den, men den krævede genstrat 1 gang før skærmen reagerede...!

Installerede windows og DIV andre programmer og drivere.Genstartede mange gange under denne process, uden nogen problemer.

5-6 timer senere, nu her for kort tid siden, ramte han computeren på siden MEGET meget svagt med storetåen, også genstartede den. herefter ville den ikke vise billede og mus+tastatur startede ikke... det er, som sagt et kendt problem som han havde på sin gamle computer, som er 5-6 år gammel, en af de store grunde til at han skulle ha ny!

Nu prøvede jeg så lige med nyt skærmstik, uden mus og tastatur sat til, med min skærm til istedet for og havde strømmen slået helt fra computeren! intet virkede...

Jeg åbnede computeren og kiggede blot ind, alt sidder som det skal.. satte det hele til igen, tændte, og nu virker den... så det tyder på det er "genstart nok gange så virker det pludseligt" som er løsningen?! hva kan det være? :(
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 19:23 #3
Billig PSU.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 19:28 #4
Dårlig forbindelse et sted lyder som en anden mulighed.
Bundkort der er forkert monteret i kabinet (afstandsstykker).
Der er nok flere muligheder.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 19:29 #5
Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

Du skal kun bruge SVAR-funktionen i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.
Den person hvis løsning du kunne bruge, beder du lægge et svar der lyser gult, derefter skal du tildele hans svar point og godkende det således det lyser grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer - Også for indsats)
Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede gubbibabz Praktikant
19. marts 2013 - 23:55 #6
Aah okii :-) jeg prøver lige med en kommentar så :-) tak for tippet.

Men, nu har den kørt hele aftenen uden problemer, og vi har endda flyttet computeren så han ikke skulle ramme den ved et uheld igen, og det genstartede den ikke af. så ved ikke om det kan være en løs forbindelse?

Det var jo også et problem i hans gamle computer, og ingen dele andet end tastatur og skærm er brugt der fra (han har også næsten lige fået en ny gameing mus nemlig)

Der er afstends skruer under bundkortet, og den er 100% samlet nøjagtig som min egen computer som jeg sidder på, som har præcis de samme dele. PSU'en er måske en anelse "billig" (450kr) men har bare fået afvide at vi skulle ha 650W?!

Min kammerat som arbejder med IT på et ret "nørdet" / højt plan, købte delene og samlede den tilbage i december da jeg skulle ha computer.. og vi gjorde så præcis det samme som ham (han viste mig jo præcis hvordan man samler det) og dermed kunne jeg selv klare opgaven denne gang :-)

Jeg har selv et 12 tal i en IT eksamen, så har okey styr på tingene, men ikke så meget som ham, og havde tilbage i december aldrig samlet en computer fra bunden selv, derfor fik jeg hjælp af ham til den første. Så alt i alt skulle jeg mene at alt er samlet korrekt.

Jeg ved selvfølgelig ikke om der kan være en løs forbindelse nogen steder, syntes bare det lyder underligt når det også var et problem i den gamle computer? mit eget gæt er at skærmen er ved at stå af eller sådan noget, og dermed blockere for et eller andet???

Men så igen, den ville jo heller ikke reagere på at få min skærm sat til :/ og jeg har ingen problemer på min computer.

så jeg er ret lost selv :-(
Avatar billede gubbibabz Praktikant
20. marts 2013 - 00:08 #7
Og også.. hvis det var noget med skærmen / skærmstikket / GFX kortet... hvorfor lyser mus og tastatur så ikke.. det undre mig meget :p
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 07:25 #8
Power rating max. combined     650W
+3,3V     28A
+5V     30A
max. combined     165W
+12V1     25A
+12V2     27A
max. combined     550W

Husker i at trække på begge rail (grafikkort), 25A er jo ikke ret meget.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 18:12 #9
Kør stress test af RAM og CPU.

Det ville være en god ting med intern speaker sat til når der er problemer.
Biip koden fortæller hvor et hardwareproblem skal søges.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. marts 2013 - 10:48 #10
Jeg afmelder overvågning af spørgsmålet grundet inaktivitet, send privat besked hvis du har yderlig spørgsmål.