Avatar billede the_fox Nybegynder
17. marts 2013 - 14:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort?

Hej Eksperter

Jeg er lidt i tvivl om det vil have nogen effekt, hvis jeg køber et større grafikkort til min Pc, der har følgende specs:

Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860  @ 2.80GHz
6GB RAM
NVIDIA GeForce 8800 GTS 512

Altså vil CPU, HD, eller RAM, være flaskehals?

Og det må koste omkring 1500,-

Det skal siges at PC'en er et par år gammel, men grafikkortet er nok 4 år gammelt.

Mvh Ole
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 15:00 #1
Ubetinget grafikkort.
Køb et GTX 660 OC
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 15:04 #2
Mit råd lige over budget:
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/evga-geforce-gtx-660-superclocked-2-gb-id-6982167.aspx

Med ca 100 mere er der et nyt.
Men du bevæger dig i GTX 660 serien.

Dit alternativ er HD 7850
Avatar billede the_fox Nybegynder
17. marts 2013 - 15:16 #3
Hej - tak for hurtigt svar!

Det prøver jeg :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 15:29 #4
Jeg har selv haft et 8800 GTS, du vil i spil opleve en verden til forskel.

God fornøjelse.  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2013 - 19:59 #5
Skulle man ikke lige undersøge om ens strømforsyning kan klare det større kort?
Det er så ærgerligt at afbrænde hardware pga en overbelastet psu.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 21:00 #6
Du har ret i man bør undersøge PSU, på den anden side er der kun ca. 35 watt forskel på hvad de to kort max. suger.

Man skal i dette tilfælde være mere end yderst uheldig for at skade komponenter, selv ved overbelastning vil de fleste PSU blot slukke/ikke tænde.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2013 - 21:09 #7
Ja du har ret, men jeg har set en psu tage et bundkort med i faldet, da den lige som den "slukkede" udsendte en ukontrolleret spænding.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 21:32 #8
Teoretisk bør PSU undersøges hver gang der tilføres HDD/SSD/DVD-drev/RAM osv.

Du har ret i uheld desværre kan ske, selvom de ikke burde (slet ikke med en anstændig PSU).
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2013 - 10:53 #9
Vedkommende her havde sparet på kvaliteten, så de sikkerhedskredsløb der er i de bedre psu'er manglelede her :-(