Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2013 - 11:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

nystartet virksomhed

Jeg er ny startet virksomhed

Jeg er førtidspensionist og ønsker job, så  jeg er startet som selvstændig

Men hvad er mindste timeløn?
Hvad skal kunden betale for 1 times arbejde?
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. marts 2013 - 11:46 #1
Når du er selvstændig er der vel ingen grænser for hvor meget/lidt du vil sætte dig selv til salg for ...

personligt driver jeg lidt IT-virksomhed ved siden af mit fuldtidsarbejde ....  Jeg tager 480,- i timen (hertil kommer moms eftersom jeg har et momsnummer).

Men reelt kan du jo bare tage 50,- i timen ... eller 5.000,- i timen ... det afhænger jo af hvilken tjeneste du tilbyder ... eller hvilken forretningsplan (eller mangel på samme) du har ...

Dette skal vel sammenholdes hvor mange penge du SKAL tjene hjem for, at tingene økonomisk hænger sammen hos dig ...

husk din timeløn skal dække sygdom, feriepenge og meget andet...
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2013 - 11:58 #2
Jeg behøver ikke at tjene penge på det
Da jeg får pension, så det er ikke penge der driver mig

Det er primært support, it rådgivning

Men er der ikke rammer i brachen der siger, 400-800 (Ikke nødvendigvis juridisk)
Eller rammer i samfundet der siger det er ikke i orden at tage under 200 foreksempel

Vis jeg arbejder gratis, tager jeg jo arbejdet fra alle andre
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2013 - 14:06 #3
I princippet har du ret, hup. Men hvis kunden kun kan/vil betale 50 kr/t og du så tager 50 kr/t, så tager du jo ikke arbejde fra dem, der vil have 500 kr/t. Så du kan kigge på kunden - enkefru Hansen i Bredgade, måske 50 kr i timen - DSB måske 500 kr/t
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2013 - 14:16 #4
Okay

Så jeg kan godt basere mig på donations løn?
Hvor kunden selv bestemmer beløbet strøelse?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2013 - 14:21 #5
Det ville jeg ikke turde gøre overfor min chef ;)

Men når det giver god mening for begge parter, så er det jo fint nok.
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. marts 2013 - 15:53 #6
Måske ikke svar på dit spørgsmål, men alligevel et input.

Er du ikke blevet tildelt førtidspension, netop fordi du ikke kan varetage et arbejde?
Hvis du nu alligevel kan starte op med at arbejde, burde du så ikke gå til din sagsbehandler og bede om at få et fleksjob, komme ud og jobprøvning osv?

Udover det, er der ikke også en grænse for hvad du må tjene som førtidspensionist?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2013 - 16:57 #7
Hvem vil ansætte mig?
Cirka 5 timer om ugen?

Fra borger.dk
Må jeg arbejde, mens jeg får førtidspension?
Du må gerne arbejde, når du får førtidspension efter de nye regler.

Jeg må tjene knap 6000 KR om månenden
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. marts 2013 - 19:46 #8
Hvem vil ansætte mig?
Hvis du har noget at byde ind med, så kan du vel "altid" få et arbejde.
Der findes jo virksomheder, som gør meget ud af socialt-ansvar.
Men tag da en snak med din sagsbehandler.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 20:12 #9
Det er da helt ok manden arbejder det han må i følge reglerne, foreløbig er han i opstartsfasen, det behøver der ingen sagsbehandler til at se på.

Sagen stiller sig måske anderledes hvis det begynder at gå godt og der arbejdes mange timer, så er det muligt at sagsbehandleren skal ind over (uanset "løntrin").
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. marts 2013 - 20:21 #10
#9: Hup: Spørger hvem der vil ansætte ham og jeg svarer. Så hvis han starter som selvstændig, fordi han tror ingen vil have ham, så gav jeg ham bare et svar.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2013 - 20:21 #11
Har været i kontakt med kommunen
Jeg må gerne registre en virksomhed

Altid få arbejde, tja jeg fik ikke noget gennem kommunen da jeg var i afklaring..
Men det er en anden sag

På det tidspunkt jeg fik førtidspension, kunne jeg ikke få fleksjob
Med minimum 10-15 timer om ugen

Så efter 3 år og 4 månender vil jeg gerne igang
Så det er blevet egen virksomhed :)

Har fundet Business Kolding
businesskolding.dk
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2013 - 21:47 #12
Point?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2013 - 22:51 #13
Nej tak.
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. marts 2013 - 07:00 #14
Heller ingen point til mig
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2013 - 12:19 #15
lukker