Avatar billede jhjorsal Mester
16. marts 2013 - 07:48 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

trådløst netværk mister forbindelsen mellem router og internet

Ja overskriften lyder vist lidt misvisende, men det var det bedste jeg ku hitte på. En gang i mellem mister jeg forbindelsen på de pc,er der kører trådløst i huset (ingen problemer med den wired) og hvis jeg går ind i "Netværk og delingscenter" kan jeg se der er et rødt kryds mellem mellem routeren og internettet, og i min optik skulle det betyde at der ikke er forbindelse fra routeren og ud til internettet, dog har jeg ingen problemer på den stationære der ikke køre trådløst, og hvis jeg disconnecter og connecter på de bærebare, kommer forbindelsen tilbage. jeg har flere gange drøftet problemet med Fullrate og de har nu skiftet min Zyxel router med en Netgear men samme problematik, hva gør jeg?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 08:46 #1
Mister de bærbar også forbindelsen hvis de(DEN, sæt kun en til) står 2 meter fra routeren, med "alt" andet elektronik i huset slukket ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 09:15 #2
Pil evt. sikringer ud således der kun er strøm til den gruppe hvor din router og bærbar står (bærbar sat til 220 volt).

Vi ønsker under testen også at slukke for fryser, køleskab osv.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2013 - 09:16 #3
Kan det være Windows der i et kort øjeblik lukker for strømmen til trådløst netkort på de bærbare?
Du kan tjekke dette i din enhedshåndtering under netkortet.
Ved ikke om det løser dit problem, men hvis Windows ikke må slukke for enheden for at spare på strømmen er den issue i hvertfald ude.
Avatar billede a62681 Nybegynder
16. marts 2013 - 10:22 #4
Sørg for at driveren til netkortet er opdateret. Jeg har oplevet nøjagtig det samme og det virker helt ulogisk når ens pc fortæller det er fra routeren og ud der er et problem når en kablet pc ikke har problemer!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 15:25 #5
Jeg glæder mig til at høre fra jhjorsal, for det er 3 gode muligheder hvor vi afsøger hver sin ting/retning.  :-)
Avatar billede jhjorsal Mester
08. april 2013 - 11:16 #6
Ups den kom jeg da vist helt fra, jeg fik en ny router fra FullRate og nu virker det, den afgav dig et rimelig svagt signal, så jeg har efterfølgende sat en D-Link router op i stuen, og ført et netværkskabel tilbage til Fullrate routeren, så D-Linken virker som wifi ekstender, der skulle jeg dog først ind og koble DHCP fra og give den en nye IP adresse, men det virker super godt. Beklager den lange respons tid, men som NielsErik også er bekendt med, så leder jeg også pt efter en konfirmationsgave (gamer PC) .-)
Men lig et svar så deler i
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2013 - 17:02 #7
Svar
Avatar billede a62681 Nybegynder
08. april 2013 - 18:36 #8
svar