Avatar billede FuldeNavn Nybegynder
15. marts 2013 - 11:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Downgrad fra Mountain Lion til Snow Leopard

Jeg ønsker at installere Snow Leopard på en ny MacBook Pro, der er født med Mountain Lion.
Dette er imidlertid ikke helt let. Har læst om en metode hvor man bringer sin Mac i target mode ved hjælp af en firewire forbindelse til en ældre Mac der stadig kører SL. Herfra er det så efter sigende muligt at installere SL på den nye Mac.

Mit spørgsmål går på om hvorvidt jeg kommer til at mangle drivere til min nye computer? Kunne forstille mig at SL mangler en del drivere til det nye hardware. Findes der i så fald drivere til SL og mit nye hardware?

På forhånd tak!

MacBook Pro 13"

2.9 GHz Intel Core i7
8 GB 1600 MHz DDR3
OS X 10.8.2
Avatar billede KHHP Juniormester
15. marts 2013 - 11:56 #1
Du vil med stor sandsynlighed ikke kunne nedgradere til SL, da den er forældet og de nye systemer kører med processorer og grafikkort som ikke er understøttet. Jeg vil bestemt ikke anbefale at ud overhovedet forsøger at nedgradere en computer der er født med Mountain Lion.

Lige et lille bonusspørgsmål. Hvorfor vil du nedgradere til SL?
Avatar billede FuldeNavn Nybegynder
15. marts 2013 - 13:09 #2
Okay, tak for svar.

Jeg er svært utilfreds med ML. For det første bruger det enormt mange resurser på, for mig, unødvendige features. Jeg har en over 3 år gammel iMac, med SL, der kører hurtigere end min splinternye MacBook. For det andet har jeg en masse tredjepartsprogrammer, der lader til at fungere bedre på SL.

Se eventuelt mit andet spørgsmål for yderligere information: http://www.eksperten.dk/spm/978207
Avatar billede FuldeNavn Nybegynder
26. marts 2013 - 13:14 #3
Lukker tråden.