Avatar billede ibrahimc Nybegynder
15. marts 2013 - 09:40 Der er 4 kommentarer

HTML CMS - Samme som FLASH CMS???

Hej eksperter.
Jeg er i en meget forvirrende situation idet jeg har købt en flash template med MOTO CMS og skal  bruge hjemmesiden som en webshop hvor produkter skal sælges fra, og skal derfor også have mulighed for SEO. Dette siger MOTO CMS ikke er noget problem, da deres flash sites kører på XML koder. Jeg har dog forhørt mig omkring og folk mener at jeg burde køre med HTML. Jeg har derfor spurgt MOTO CMS om de kan gøre min flash side til ikke flash også fik jeg dette svar:

"I can check with our developers if we can convert this template to HTML CMS but please be aware that it will cost you 200 dollars and the template will have exactly same platform and will be read by google in exactly same way. Also i want to inform you that HTML CMS template is based on PHP codes and XML files that keep the content and that is why all marketing companies will not be able to edit the template to add META tags and so on. HTML CMS has exact same content structure as FLASH CMS and converting Flash CMS to HTML CMS will not change any of your SEO settings"

Hvis jeg får dem til at ændre hjemmeside til HTML, vil det være at foretrække? (eller vil det ikke have nogen ændring som de siger?)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2013 - 10:00 #1
det ser ud til, at de vil tilbyde en færdig pakke med php/html (svært for dig at rette i). Du skal i stedet finde en CMS-løsning, hvor du relativt enkelt kan rette i siderne (og meta-tags).
Wordpress som CMS - dertil ecommerce til butikken, og fx epay som betalingsmodul.
http://da.wordpress.org/
http://wordpress.org/extend/plugins/ready-ecommerce/
http://www.epay.dk/moduler-til-epay/wordpress-wp-commerce-betalingsmodul.asp
Når det er installeret, så kan en grafiker tilrette designet efter dine ønsker.
Avatar billede ibrahimc Nybegynder
15. marts 2013 - 10:17 #2
Der fulgte wordpress med i mit køb af hosting. Men det er da ikke lige til at få sat en hel hjemmeside op med wordpress, som jeg allerede har gjort med min flash side?
Avatar billede ibrahimc Nybegynder
15. marts 2013 - 10:23 #3
Vil det være at foretrække at jeg beholder min flash istedet for at få dem til at konvertere den til HTML CMS
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2013 - 13:00 #4
det er op til dig, hvad du foretrækker - men du startede med at klage over, at søgemaskiner ikke kunne læse/håndtere flash til din tilfredshed, så derfor forslaget om at skifte til html-kode.

WP kræver en del arbejde at sætte sig ind i - så du kan da godt fortsætte med dit flash-kode. Så får du bare ikke så mange henvisninger/data på søgemaskiner.
Prøv evt http://www.coffeecup.com/sitemapper/
Gratis prøveperiode - der kan du lave en fil med data om dit site, og placere den i roden på dit domæne. Så arbejder søgemaskiner med de data.