Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2013 - 19:59 Der er 20 kommentarer

HJÆLP! Google Chrome og Windows åbner Google Support og Windos Hjælp konstant!

Hej,

Siden jeg fik min nye pc med windows 8, så har jeg haft problemer med både chrome og Windows. Problemet er, at faner med Google Support pludseligt åbner uafbrudt indtil Google blokker for mit IP, og det er vildt træls! Har prøvet flere spyware-programmer og malware-programmer uden noget resultat.
Mange andre har haft samme problem ifølge forumer, men de foreslåede løsninger duer ikke. Dog foreslås at plug-ins i ens browser kan forårsage det, men har samme plug-ins i Chrome på min anden computer, og har aldrig oplevet lignende. Desuden er alle mine indstillinger i chrome som de skal være, så I behøver ikke foreslå ændringer dér.
Desuden åbner Windows Hjælp tilfældigt et par gange om ugen ca. og klikker jeg exit, så åbner den bare igen.
Er der nogle mere computernørdede end jeg, der kan hjælpe mig?

Mvh
Jakob
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2013 - 20:10 #1
Har du Google toolbar installeret kunne man prøve at fjerne denne.
Prøv evt at hente AdwCleaner og lad denne scanne din pc.
Den finder en del browser skidt man kan undvære:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Når programmet køres skal man vælge "slet" og lade programmet scanne pc. Genstart når det er færdigt, og når pc kommer op igen vises en log. kopier lige loggen herind

Er problemet væk nu?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2013 - 20:29 #2
# AdwCleaner v2.114 - Logfil lavet d. 14/03/2013 kl. 20:18:50
# Opdateret d. 05/03/2013 af Xplode
# Operativ system : Windows 8  (64 bits)
# Bruger : Jakob - JAKOB
# Boot Mode : Normal
# Kører fra : C:\Users\Jakob\Desktop\AdwCleaner.exe
# Indstilling [Slet]

***** [Servicer] *****

***** [Filer / Mapper] *****

Mapper Slettet : C:\Program Files (x86)\adawaretb
Mapper Slettet : C:\ProgramData\blekko toolbars
Mapper Slettet : C:\Users\Jakob\AppData\LocalLow\adawaretb

***** [Registeret] *****

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16519

[OK] Registeret er rent.

-\\ Google Chrome v25.0.1364.172

Filer : C:\Users\Jakob\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

*************************

AdwCleaner[R1].txt - [980 octets] - [14/03/2013 20:16:55]
AdwCleaner[S1].txt - [2129 octets] - [09/03/2013 00:12:56]
AdwCleaner[S2].txt - [916 octets] - [14/03/2013 20:18:50]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S2].txt - [975 octets] ##########

Adaware toolbar er ikke problemet, og er ikke engang installeret, men den der Blekko toolbar har jeg hverken set eller bemærket på nogen måde, og den skulle ifølge google være skadelig.
Om problemet er væk ved jeg ikke endnu, det kan jeg vende tilbage til om et par dage, og har det ikke gentaget sig, så ser jeg det som løst :)
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2013 - 20:35 #3
Hov... prøvede lige Lavasoft Adaware free, og den fandt TROJAN.WIN32.GENERIC!BT, som er meget farlig .. min pc har også kørt meget langsomt de sidste par dage på trods af, at jeg har 2-3Ghz processor og 8GB RAM, så fatter ikke hvorfor den allerede kører langsomt, og da jeg med andre programmer ikke fandt noget, så mente jeg ikke en virus kunne være på min pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2013 - 20:37 #4
Kan tænkes den der toolbar har lavet misseren.
Jeg lægger et svar her, som du kan bruge hvis problemet er løst.
Hvis ikke det er væk ser du bort fra det, og så må vi se om vi kan løse det på anden måde
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2013 - 20:40 #5
#3 Kan ikke vide det, men måske noget af det som Adwcleaner har fjernet har gjort at denne fil har været skjult før.
Kan du fjerne den med Adaware?
Ellers kunne du prøve Malwarebytes:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Samt en tur med CCleaner:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2013 - 21:03 #6
Jeg har malwarebytes pro, Comodo Firewall, Spybot og SUPERantispyware i forvejen, men ingen af dem har fundet noget for nyligt. :) Har dog lige læst at Adaware kan finde false positives - denne var i WinRar, hvilket ikke giver mening, men man ved aldrig - nu er den i hvert fald (forhåbentligt) fjernet :)
Bruger CCleaner flere gange om ugen også, så synes nu er jeg er godt sikret + Adblock, LastPass, og Bitdefender Trafficlight plug-ins i Chrome... men en virus kan nemt komme ind alligevel jo :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2013 - 21:13 #7
Prøv at loade filen op her:
http://virusscan.jotti.org/en
Så får du besked.
Eller evt her:
http://www.virustotal.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2013 - 21:15 #8
Nå ok den blev slettet :-)
Jeg bruger disse to hvis k´jeg bliver i tvivl om filer der er mistænkelige.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2013 - 21:51 #9
Hmm.. problemet er der stadig :/ Både Windows hjælp popper up, og Chrome Support åbner faner .. fatter ikke, hvad problemet er :O
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2013 - 22:31 #10
Kan holde ctrl nede, og så stopper faneåbningen, men slipper jeg så fortsætter det bare.
Jeg mistænker voldsomt en proces kaldet "System interrupts", som kører med en del CPU ved hvert tilfælde. Desuden går mit Malwarebytes helt amok, mens min Comodo Firewall modsat er helt "stille". Processen "Styring af skrivebordsvinduer" kører også med en del CPU.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2013 - 07:45 #11
Hmm. Når denne prcess kører, har du så konflikter i din enhedshåndtering?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2013 - 08:12 #12
Har jo, som jeg skrev med dig for et par uger siden, et problem med mit lydkort, som ikke kan spille 5.1/7.1 lyd pga. af manglende driver til windows 8, så den kan måske være problemet?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2013 - 08:16 #13
Det er et USB 7.1 lydkort
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2013 - 08:26 #14
Man kan vel ikke udelukke noget, men hvis dit problem her har været der i kortere tid end med lydkortet kan jeg ikke se en sammenhæng.
Ps Jeg havde helt glemt den anden tråd ;-)
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2013 - 08:40 #15
Det startede ca. samtidigt fra dag 1, så der er nok en sammenhæng, men så er vi igen ved samme problem med lydkortet, hvad skal jeg så gøre med mit lydkort? Har skrevet til en producenten, men har ikke fået noget respons. Returfristen er slut, og jeg savner lyd i mit 5.1 anlæg.  o_O
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2013 - 08:51 #16
Så lige i din tråd om lydkortet.
Har du prøvet at installere Vista driveren?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2013 - 09:22 #17
Ja det gjorde jeg, men kan godt prøve igen i aften eller imorgen, da jeg ikke er i nærheden af den pc før da.
Så vender lige tilbage. :)
http://www.pcpro.co.uk/blogs/2012/08/06/getting-older-drivers-to-work-in-windows-8/ fra afsnittet "Installing unsigned drivers" skal helt klart prøves! Det er endda sammen problem som mit.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2013 - 00:06 #18
Har installeret den gamle driver på den måde linket skriver, og nu kan driverprogrammet i det mindste vises (ikon) og køres, men problemet er det samme som tidligere: Jeg kan "teste" anlægget med både driverprogram og windows lydenheder med positivt resultat. MEN så snart jeg bruger youtube, spotify og lignende, så er det kun 2ch lyd. Hvordan løses det problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2013 - 08:36 #19
Det løses sikkert først når/hvis der bliver lavet en driver til Win 8 :-(
Jeg håber da du vil få en positiv tilbagemelding på et tidspunkt fra supporten du har kontaktet, men nogle gange så har man desværre trukket en "nitte", der gør at der ikke bliver lavet en driver.
Nu da du har installeret driveren får du så stadig konflikter?
Og har installeringen stoppet for de meddelelser du fik på skærmen?
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2013 - 14:56 #20
Det har ikke stoppet noget, så problemet er der stadigvæk. :/
Har snart ikke flere idéer til en løsning. Har virkelig researched meget, men finder intet, jeg ikke har prøvet eller virker.