Avatar billede Tobi97 Novice
14. marts 2013 - 15:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HomePage 22find program

hey har et problem med et program der hedder hompage 22find, når jeg alver en fuld system skanning med avast siger den der er en virus i Pup: nsis:malavida-e[pup]. men vis jeg finder programmet og skanner det for sig selv, så finder den intet, :(

jeg har forsøgt at reparere programmet med avast men det kan jeg ik :( så har smidt den i karentæne.

programmet er oprettet den 6 febuar kl 8.30 jeg har ikke selv hentet det, da jeg har været i skole på det tidspunkt :S

men hvad fanø skal jeg gøre,

img]http://tinypic.com/r/hsqdqh/6[/img]
Avatar billede Tobi97 Novice
14. marts 2013 - 15:43 #1
i kan se et billed af det hele her http://tinypic.com/r/hsqdqh/
Avatar billede Tobi97 Novice
14. marts 2013 - 16:13 #2
har lige skrevet programmet navnet forkert det hedder HomePage22Find ud i et
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2013 - 16:36 #3
Ved ikke om dette kan løse det for dig?
http://22find.com/static/22find/uninstall.html
Avatar billede Tobi97 Novice
14. marts 2013 - 16:36 #4
Avatar billede Tobi97 Novice
14. marts 2013 - 16:39 #5
det hjælper desværre ikke da det er et program, men en af mine venner kan kendkende logoet fra en hjemmeside der hedder malavida. men undre mig bare mega meget da jeg ikke kender siden og jeg har aldrig downloadet noget der fra :S

men har sendt programmet indtil avast virus lab
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2013 - 16:40 #6
Samt evt en scanning med AdwCleaner:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
Kør programmet.
Der fremkommer en boks hvor du vælger at trykke på "slet"
Pc scannes.
Genstart pc, og en log fremkommer.
Send loggen herind.

Er problemet løst?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2013 - 16:42 #7
Hvis programmet ligger i tilføj fjern programmer, så prøv at fjerne det med Revo Uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Avatar billede Tobi97 Novice
14. marts 2013 - 16:59 #8
brugte regedit til at finde finde det i mit database den finder kun et url. åbnede siden i sandbox hvor avasr brokkede sig temlig meget så sletter hele lortet
14. marts 2013 - 18:59 #9
Velkommen til E. ...

Bare til en anden gang:
Hvilket STYRESYSTEM ?
Hvilken BROWSER / VERSION ?

---

Se også -> www.eksperten.dk/guide/1528
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
22. marts 2013 - 21:33 #10
Jeg vil gætte på du kører win7, og bruger google Chrome, jeg har samme problem, og det gør mig squ rød i hovedet.

Jeg fandt et guide som forklarer hvordan man fjerner det, lykkedes godt nok ikke for mig, men kan være du kan.

http://www.anti-spyware-101.com/dk/fjern-22find-com

Forresten hvordan fandt du frem til det i regedit???
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
22. marts 2013 - 21:51 #11
Systemgendannelse har hjulpet mig, og det behøves ikke gøres i safemode, bare kør en helt almindelig gendannelse.

Har prøvet alt andet, og kunne have sparet voldsom meget tid hvis jeg bare havde startet med gendannelsen.

håber du får løst dit problem.
Avatar billede Tobi97 Novice
23. marts 2013 - 00:49 #12
heey du, jeg kan se vi ikke har helt samme problem, dit problem er noget med noget browser halløj, det er mit ikke. mit er med en ukendt program, der er blevet installeret mens min pc har været på standby, programmet hed HomePage22find i et ord dit er 22find homepage ;) men i regedit kan du søge efter "filer" så bare søg efter navnet på dit virus/program halløj. men pas på du akn slette vigtige system data, så få en med erfaring til at hjælpe dig :)

men jeg fandt et hjemmeside navn. som førte til en side når du gik ind på den, så hentede den et program ned på dit pc,(uden du kunne se det) programmet var en exe fil (altså et program)
som ejg vil gætte på var mening at den skulle installere virus når jeg startede min pc.  men til mit held, så har jeg sat avast anti virus til at skanne inden computeren starter 100% så det gjorde at programmet aldrig blev startet og avast fandt filen, og smed den i karantæne  :)
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
23. marts 2013 - 18:08 #13
Det har du helt ret i,troede ellers du havde problemet som mange andre der var blevet angrebet af denne 22find.com problem.

Sorry min fejl.
Avatar billede Tobi97 Novice
24. marts 2013 - 16:44 #14
men jeg kan nok godt hjælpe dig med dit træls problem :)

hent avast 8(mener det er det det nyeste hedder)
også nu du starter det op tryk på sikkerhed også værktøjer goså tryk på den store firkant start avast! Browser rensning nu