Avatar billede Fergie Nybegynder
13. marts 2013 - 09:38 Der er 10 kommentarer

Indsætte data Excel

Hej,

Jeg har en lille udfordring med indsættelse af data i Excel.

Når jeg åbner excel og vil klippe data ind går det i starten fint, men lidt efter (3-5 klip) får jeg følgende fejlmeddelelse: "Microsoft Excel kan ikek indsætte dataene"

Nogle der kender til fejlen og har en løsning?

Jeg har ryddet udklipsholder, hvilket ikke hjalp. Jeg bliver efterfølgende nød til at genstarte excel, hvor jeg så igen kan foretage 3-5 klip..
Avatar billede madklub Guru
13. marts 2013 - 09:43 #1
Hvor sætter du ind fra?
Er det samme slags data hver gang?
Avatar billede Fergie Nybegynder
13. marts 2013 - 09:56 #2
Jeg indsætter data fra Excel. Jeg kan se jeg får ikke fejlmeddelelsen ved indsættelse fra hjemmeside, word mv..

Jeg tror kun jeg får fejlen ved at indsætte fra en anden excel fil, altså hvis jeg åbner Excel programmet igen, således jeg kopiere mellem 2 excel programmer.. Forståeligt??

Klipper jeg så til gengæld fra 2 excel filer i samme program får jeg fejlen: "For manfle forskellige celleformater"

Virkelig frustrerende at skulle genstarte konstant..
Avatar billede madklub Guru
13. marts 2013 - 10:19 #3
Jeg kender godt problemet.
Jeg får også fejlen når jeg har to 'udgaver' af Excel kørende.

Kan du ikke ensrette celleformaterne?
Avatar billede Fergie Nybegynder
13. marts 2013 - 10:24 #4
Det kunne jeg jo nok godt, men kan ikke forstå, hvorfor fejlen opstår.

Har gjort det i flere år, men først her for nylig fejlen er opstået..
Avatar billede finb Ekspert
13. marts 2013 - 11:22 #5
Er der plads til 4-5 udklip i din ram ?
Avatar billede Fergie Nybegynder
13. marts 2013 - 11:36 #6
Det ved jeg ikke! Jeg kan klippe ca. 3-5 gange før fejlmeddelelsen opstår.

Jeg har 8 gb ram i pc.
Avatar billede natkatten Mester
13. marts 2013 - 14:36 #7
Du skriver, at du "klipper data" fra anden Excel-fil. Dette kan gøres på flere måder - hvordan gør du det?
Avatar billede Fergie Nybegynder
13. marts 2013 - 15:10 #8
Jeg kopierer ved hjælp af ctrl-c og indsætter med ctrl-v til tider anvendes musen..;-)
Avatar billede natkatten Mester
13. marts 2013 - 15:31 #9
Ja, det tænkte jeg nok. Og det er da også den hurtige løsning, hvis der skal kopieres nogle få data.

Men hvis der er tale om store datamængder, hvorfor så ikke referere/linke direkte til kilden?
Avatar billede Fergie Nybegynder
14. marts 2013 - 08:33 #10
Jeg referere/linker også somme tider, men kæder er altså ikke den fedeste opfindelse i Excel.

Jeg anvender mere VBA eller Access, hvis jeg skal overføre store datamængder fx hver måned eller lign.