Avatar billede martinnygaard92 Nybegynder
10. marts 2013 - 17:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Processor Køler til intel i5 3570k

Processor Køler til Intel i5 3570k hvilken skal jeg købe?
budget max 500kr.
Avatar billede chalde Seniormester
10. marts 2013 - 17:44 #1
Avatar billede martinnygaard92 Nybegynder
10. marts 2013 - 17:53 #2
kabinettet http://www.proshop.dk/Kabinet/Cooler-Master-Elite-430-2221682.html

syntes det ser lidt mærkelige ud evt. en anden der er lidt billiger
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2013 - 18:29 #3
#2 Jeg har en H50 på min i7 og ja kvalitet koster...

Men her er nogen hvor artic nok vil være godt valg da blæseren er en F12 de andre smed jeg med da jeg synes de os så ret gode ude - http://kortlink.dk/c67n
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2013 - 20:16 #5
#4 Du kan godt vælge den, men jeg vil påpege den har lav CFM (luftstrøm den genererer) og en høj dBA (lyd niveau) hvor jeg ved at den fra artic kan nedjusteres langt ned i blæser hastighed og stadig være effektiv.. (Vil dog mene systemet selv gør følgende, da du jo kobler den på bundkortet)..

Men det kommer mest an på om du vil OC den, hvis ikke så kan den godt gå an, men jeg frygter blot den vil larme... (Da der står op til 31 dBA).. hvilket er en del..
Avatar billede martinnygaard92 Nybegynder
10. marts 2013 - 21:24 #6
det er den her du mener ikk http://www.proshop.dk/Koeling-og-blaeser/ARCTIC-COOLING-Freezer-i30-2326909.html?utm_source=edbpriser&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

kan ikke se hvor meget den lammer ?

men den er bedre end den jeg kom med ?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2013 - 21:46 #7
Det er den, blæseren er en F12 som leverer op til 72 cfm i luftstrøm ved maks hastighed og jeg tvivler meget på den vil komme så høj op medmindre du OCer cpuen til 4.5 GHz

Kan se du selv skal tilføje kølepastaen der følger med så prøv evt at sætte den på uden kølepasta i første omgang hvis du ikke har gjort følgende før.. Dernæst når du tilføjer det så tilføj det på midten af cpuen og sæt køleren på og monter den med skruerne fra hjørne til hjørne (venstre øverste -> højre nederste osv)

Køleren der er med er klart dårligere end denne :-)
Avatar billede martinnygaard92 Nybegynder
11. marts 2013 - 16:02 #8
tak for hjælpen
den køber jeg så

har ikke planer om at OC CPU'en men hvis jeg nu gør det på et senere tidspunkt vil den så godt kunne køle CPU'en nok ?

bare smid et svar så får du dinne point
Avatar billede Blueeyez Mester
11. marts 2013 - 20:27 #9
#8 Det burde den meget gerne kunne, jeg vil tro at du kan skifte / tilføje en ekstra blæser, men den køler burde kunne klare det efter min mening / erfaring :)
Avatar billede Blueeyez Mester
11. marts 2013 - 20:27 #10
Du får os lige et svar :-)