Avatar billede tjek Nybegynder
10. marts 2013 - 16:55 Der er 8 kommentarer

WLAN kort fungerer ikke efter genstart

Hej,

Hver gang jeg genstarter/slukker-tænder min computer (Windows 8) fungerer det trådløse netkort  "qualcomm atheros AR9002WB-1NG" ikke. Der er rødt kryds på netværks-ikonet ved uret og jeg skal ind i Enhedshåndtering, afinstallere kortet og geninstallere det. Herefter virker det som normalt.
Nogen ideer?

Hilsen,
tjek
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2013 - 18:36 #1
Den driver du bruger er den til win 8?

Her er en til win 8 den 3 i rækken der står windows 8 ved den.. - http://www.atheros.cz/atheros-wireless-download.php?chipset=31&system=5
Avatar billede tjek Nybegynder
10. marts 2013 - 21:24 #2
Ja, den bruger jeg.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2013 - 21:51 #3
Når du tilslutter wifi så beder du den huske netværket fremover?

Hvis du højreklikker på den i enhedshåndtering og vælger egenskaber er der så en fane der hedder avanceret samt hvis hvilke muligheder er der?
Avatar billede tjek Nybegynder
11. marts 2013 - 05:57 #4
Den beder om koden og spørger om jeg forbindelsen skal være offentlig eller ej, men nej den spørger ikke om jeg vil huske forbindelsen. Under avanceret er der:

802.11 bluetooth high speed
802.11b preamble
Adhoc 11n
Network adress
Receive buffers
Scan valid interval
Transmit buffers
Wep TKIP 11n
Wireless mode selection

Der er også fanebladet "Power management" hvor jeg jeg har disablet at computeren må slå enheden fra for at spare strøm.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. marts 2013 - 09:36 #5
Du må godt tilføje de følgende muligheder værdi samt de andre værdier de har..
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2013 - 23:07 #6
det kan være d skal ha nu driver til den ?? køre www.drivereasy.com
Avatar billede tjek Nybegynder
21. april 2013 - 08:53 #7
802.11 bluetooth high speed
- enable/disable

802.11b preamble
- long and short / long only

Adhoc 11n
disable/enable

Network adress
-"not present" er valgt / mulighed for at uindsætte en adree

Receive buffers
-står til "256"

Scan valid interval
-står til "60"

Transmit buffers
-står til 512

Wep TKIP 11n
- enable / disable

Wireless mode selection
- står til "auto" / mulighed for at væke 802.11 b/g
Avatar billede tjek Nybegynder
21. april 2013 - 08:56 #8
Glemte lige de nuværende instillinger for de tre første:

802.11 bluetooth high speed
- står pt. til enable / kan disable

802.11b preamble
-long and short / kan vælge long only

Adhoc 11n
- står til disable / kan enable